محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست اظهار داشت: مدارس طبیعت که قدمتی طولانی در سایر کشورها داشته و رویکرد آن بهرهگیری از آموزشهای غیر مستقیم بوده مورد توجه وزیر آموزش وپرورش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تاریخچه مدارس طبیعت به کشورهای اسکاندیناوی برمیگردد افزود: این مدارس فضایی را فراهم کرده تا خلاقیت دانش آموزان به بهترین شکل تقویت شود.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون 41 مدرسه طبیعت وجود دارد ، گفت: در این مدارس دانش آموزان از سن تا 7 تا 12 سال امکان شرکت داشته و میتوانند نیمروز در هفته در این فضا فعالیت داشته باشند همچنین کارگروه مشترکی برای اجرای هر چه بهتر فعالیتها متشکل از آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست شکل میگیرد.
درویش اظهار داشت: با توجه به رویکرد مثبت وزیر آموزش و پرورش و تایید این مدارس سعی بر این است تا از امکانات آموزش و پرورش برای اجرای برنامههای چنین مدارسی بهره گرفته شود که از جمله این موارد استفاده از اردوگاهها برای ترویج این مدارس است.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا قبل از سن 7 سالگی امکان بهرهمندی از این مدارس برای کودکان وجود داشت و بر این اساس تا کنون قریب به 8 هزار نفر در مدارس طبیعت شرکت کردهاند که روند صعودی را طی میکنند.
وی در خصوص تامین نیروی انسانی برای آموزش در این مدارس بیان کرد: 2 دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته برای افراد در نظر گرفته شده و پس از این مرحله غربالگری انجام شده تا افراد واجد شرایط به کار گرفته شوند.
درویش یادآور شد: در این مدارس دانشآموزان به طور عینی با طبیعت آشنا شده و فرصتی مناسب بوده تا برای افزایش آگاهی خود ضمن انجام فعالیتهای گروهی به تحقیق بپردازند.
انتهای پیام/