ارتفاع كل ريزش‌هاي جوي از اول مهر لغايت 14 بهمن سال آبي 96-95 بالغ بر 77 ميليمتر بوده که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 43درصد کاهش داشته است .

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به 77 میلیمتر بارندگی در سال آبی گذشته شاهد آن هستیم که این میزان بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت( 112 ميليمتر) 31 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبي قبل از آن( 136 ميليمتر) 43 درصد كاهش داشته است.

 همچنین حجم بارش اول مهر تا پايان 13 بهمن معادل 126.898 ميليارد مترمكعب برآورد شده است.

 در تصاویر زیر میزان بارندگی استان های کشور بر حسب میلیمتر و درصد اختلاف نسبت به سال آبی گذشته و دراز مدت قابل مشاهده است.

 

عسگری نژاد مدیر بهره برداری از سد های کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان بارندگی در کشور حدود 43 درصد کاهش نسبت به سال آبی گذشته داشته که این آمار در دراز مدت 31 درصد کاهش را نشان می دهد.
عسگری نژاد از بحرانی بودن وضعیت منابع آبی و صرفه جویی حتی در زمستان یادکرد وگفت: وضعیت سدهای کشور را در حالت بحرانی بسر می برد، بطوری که تا به امروز حدود 9میلیارد متر مکعب میزان آب ورودی به سد های کشور بوده که نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین اظهار داشت: موجودی سدها تا 14 بهمن 23میلیارد و 800 مترمکعب بوده که با 2درصد کاهش نسبت به سال، حدود 48 درصد کل مخازن سد ها ذخیره آب دارند .

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به سیلاب های اخیر استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: در طول 4 ماه گذشته تنها 2میلیمتر بارش داشته ولی در حدود 4 روز 52 میلیمتر بارش از این استان گزارش شده که همین امر عامل سیلاب های اخیر بوده است .

عسگری نژاد در پایان بیان کرد: سیلاب های ایجاد شده در سد های میناب ،شمیل و نیان و جگین ذخیره شده اند که چیزی حدود 70 میلیون متر مکعب آب (نصف سد کرج ) را در 3 روز ذخیره کردند که البته مقداری از این آب ها موجب آسیب رسیدن به روستاهای منطقه شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار