وزیر نیرو گفت: بیش از چهار هزار طرح در حوزه برق و 454 طرح در بخش آب به مناسبت دهه فجر و مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی جهت دستیابی به رشد هشت درصدی (برنامه ششم توسعه) افتتاح خواهند شد.

رونمایی از بیش از 5 هزار طرح در حوزه نیرو به مناسبت دهه فجربه گزارش خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حمید چیت چیان وزیر نیرو در نشست خبری امروز در ابتدا با مروری بر حوادث اخیر از جمله آتش سوزی ساختمان پلاسکو، در ابتدا از جانفشانی های آتش نشانان این بخش جهت حمایت از منافع ملی تشکر کرد.

وی سپس رونمایی از 5314 طرح در بخش های آب و برق کشور خبر داد و افزود: حدود 4 هزار و 860 طرح در بخش برق و 454 طرح دیگر در بخش آب کشور افتتاح خواهد شد که این امر مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی ترسیم شده و امید است نیاز رشد تولید ملی هشت درصدی متوسط سالانه برنامه ششم را پاسخگو باشد.

چیت چیان ادامه داد: در ایام دهه فجر 9 برنامه آبگیری سدهای جدید را خواهیم داشت طرح هایی که احداث آنان به اتمام رسیده و حجم 702 میلیون متر مکعب و یک میلیارد و 186 متر مکعب آب را در هر سال تنظیم و حدود 150 نیروگاه در این سدها قابل تولید خواهد بود.

گفتنی است اقدامات آبگیری 3 سد از قبل انجام شده و در این دهه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: حدود 12 شبکه آبیاری و زهکشی با مساحت 56هزار و 615 هکتار که اعتبار آن بالغ بر 83میلیارد تومان هزینه دربرداشت افتتاح شد و علاوه بر این دو شبکه در این بخش را نیز کنلگ زنی خواهیم کرد.

وی در خصوص بخش فاضلاب کشور عنوان کرد: 21 طرح در آبرسانی افتتاح خواهد شد که مجموعا ظرفیت تامین آب به میزان 4249 لیتر در ثانیه حجم تامین آب کشور برای آب شرب افزوده خواهد شد و 27.5 کیلومتر تونل برای خط انتقال خواهیم داشت.

وی همچنین از حفر 140 حلقه چاه آب و 16 ایستگاه پمپاژ خبر داد و افزود: طرح های مذکور رقمی بالغ بر 865 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت. 

وزیر نیرو با بیان اینکه اقدامات وسیعی برای آبرسانی روستایی در 31 استان کشور انجام شده است، گفت: 391 مجتمع یا تک روستا که 1375 روستا را دربرمی گیرند به مرحله بهره برداری خواهد رسید و بر همین اساس جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 450 هزار روستایی به این واسطه از شبکه آب مطلوب برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: 5 پست 400 کیلووات، 16 پست 230 کیلو وات، 55 پست 132 کیلو وات، 30 مگاوات نیروگاه بادی، 18 مگاوات نیروگاه خورشید و دو نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت 16 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید.

چیت چیان در پایان بیان کرد: در مجموع پروژه های برقی 885 میلیون یورو هزینه در بخش آبفا هزینه طرح هایی که صورت خواهد گرفت 5287 میلیارد تومان است و حدود 12 هزار میلیارد تومان، هزینه طرح آب و برق افتتاح شده خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار