معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

حمایت بنیاد ملی علم ایران از پژوهش‌سراهای دانش آموزی/ محدودیتی برای انجام کارهای تحقیقاتی وجود ندارد

مهمترین رویدادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین رویدادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

حمایت بنیاد ملی علم ایران از پژوهش‌سراهای دانش آموزی/ محدودیتی برای انجام کارهای تحقیقاتی وجود ندارد

حمایت بنیاد ملی علم ایران از پژوهش‌سراهای دانش آموزی
نصرت‌الله ضرغام رییس بنیاد ملی علم ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری  گفت: بنیاد ملی علم ایران با هدف حمایت از پژوهشگران در مقوله تحقیق از نخبگان جوان دانشگاهی و دانش آموزان حمایت همه جانبه کاری، مالی انجام می‌دهد.  
 
وی بیان کرد: پژوهش سراهای آموزشی مکان خوبی برای تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان به محسوب می‌شود و در این مکان‌ها دانش‌آموزان زیر نظر استادان دانشگاهی در رشته‌های مورد علاقه خود به تحقیق و پژوهش می‌پردازند و به همین منظور بنیاد علم ایران با تشکیل کارگروه‌های مختلف علمی در حوزه‌های مختلف درسی و دانشگاهی حمایت تجهیزاتی و مالی از آنها می‌کند و به دانشجویان جوان دانشگاهی کمک کرده که با تاسیس شرکت‌های دانش بنیاد و استارت آپ‌های دانشگاهی بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل کنند.  
 
رئیس بنیاد ملی علم ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری، عنوان کرد: بنیاد ملی علم ایران با هدف ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای آشنا ساختن آنها با علوم و دستاوردهای مختلف دارد تا آنها بتوانند در هر زمینه‌ای که دارای استعداد کافی هستند به کار تحقیق و پژوهش بپردازند و در آینده با تولید کالای دانش بنیاد محصولات خود را تجاری سازی کنند.  
 
آمادگی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برای میزبانی از محققان ایرانی مقیم آمریکا
درپی سیاست تبعیض آمیزدولت آمریکا مبنی برایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور، معاونت علمی در قالب طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم آماده میزبانی از محققان و متخصصان ایرانی است.
 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با همکاری 40 دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی و فناوری برجسته کشور با هدف بهره گیری از ذخایر علمی دانشمندان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا و انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به کشور آمادگی خود را برای میزبانی از متخصصان و محققین ایرانی مقیم آمریکا اعلام کرد. 

ماهواره "پیام" ثبت بین‌المللی شد
صفوی مدیر پروژه ساخت ماهواره پیام و استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: ه مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر، این ماهواره به همت 12 تن از اساتید برجسته امیرکبیر و همکاری 55 دانشجوی ارشد و دکتری از دانشکده های مهندسی هوا فضا، برق، کامپیوتر و مکانیک، به سازمان فضایی کشور تحویل داده شد.  
 
وی تاکید کرد: سازمان فضایی مجموعا سه قرارداد برای طراحی، ساخت و تحقیقات را با 3 دانشگاه مهم کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد کرد که در پی آن ماهواره پیام با موفقیت ساخته شد.
 
استاد دانشگاه امیر کبیر با اشاره به اینکه ماهواره پیام قرار است در ارتفاع 500 کیلومتری سطح زمین ماموریت خود را آغاز کند، افزود: این ماهواره در واقع برای پایش تصاویر سطح زمین، ذخیره و ارسال اطلاعات و حمل محموله تشعشعی طراحی و ساخته شده است.  
 
وی با بیان اینکه کلیه فرکانس‌های نقاط مداری باید به ثبت اتحادیه بین المللی ارتباطات برسد، تصریح کرد: خوشبختانه ماهواره پیام امیر کبیر این مراحل را طی کرده و هم اکنون در دفترچه مداری فرکانسی A.T.U به ثبت بین المللی رسیده و مدار و فرکانس های مورد استفاده آن نیز به تایید اتحادیه جهانی مخابرات رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار