رکابزنان رشته پیست ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ عازم دهلی نو شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات قهرمانی آسیا دوچرخه‌سواری پیست از ۱۸ تا ۲۲ بهمن به میزبانی هند برگزار می‌شود. تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران نیز در دو بخش بانوان و مردان و در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان با توجه به اینکه اسامی شان مشخص شده است به این رقابت‌ها اعزام شدند.
  
رکابزنان در بخش سرعت بزرگسالان شامل محمد دانشور، حسنعلی ورپشتی، علی ‌علی‌عسگری و بانوان فاطمه هداوند، ریحانه طالبی می شوند. هم اکنون به گذشته هر کدام از انتخاب شدگان نگاهی می اندازیم تا شانس ایران را باتوجه به حضور این رکابزنان بسنجیم.
 
 کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری سرعت بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حسنعلی ورپشتی متولد خرداد 1363 است.او دوچرخه سواری را در سال 2001 و در 15 سالگی شروع کرد، یک سال بعد در کاپ آسیایی اولین مدال آسیایی خود را در رده سنی جوانان کسب کرد. 

ورپشتی چندین مدال کاپ آسیا،قهرمانی آسیا ، مسابقات بین المللی و همچنین در اوج مقام های کسب شده توسط این ورزشکار مدال برنز بازیهای آسیایی 2010 را به دست آورده است. همچنین در حال حاضر بعد از 2سال کناره گیری از تیم ملی باز هم به جمع ملی پوشان بازگشته و به عنوان کاپیتان تیم ملی زیر نظر محمد ابوحیدری (سرمربی تیم ملی سرعت)، در ارنج تیم ملی دوچرخه سواری سرعت ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان اعزام شد. 
  
ریحانه طالبی:

ریحانه طالبی کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری سرعت بانوان ایران و تنها دارنده مدال طلا برون مرزی در بخش سرعت بانوان است که هم اکنون برای حضور در رقابتها عازم هند شده است.


وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

محمد دانشور:

محمد دانشور خرم از دیگر رکابزنانی است که طی این سالها خوش درخشیده است وی متولد آبان سال ۱۳۷۲ در مشهد مقدس است او ورزش را باتوجه به علاقه پدرش از کودکی آغاز کرد ابتدا دوچرخه سواری را در بخش کوهستان شروع کرد سپس با حمایت های خانواده و باتوجه به حضور افرادی همچون کیوان کهن فکر و رضا مجاهدی (مربی پایه دانشور)در مشهد به سرعت علاقمند شد.اولین مدال خود را در مسابقات المپیاد دانش آموزی در زنجان کسب کرد.سال ۱۳۸۸ و بعد از کسب مدال در مسابقات لیگ جوانان ،محمد ابوحیدری مربی تیم ملی جوانان به او اعتماد کرد و دانشور را به اردو تیم ملی دعوت کرد.بعد از ۷ ماه حضور در تیم ملی و با زحمات ابوحیدری موفق به کسب مدال نقره قهرمانی آسیا رشته کایرین و مدال برنز رشته تیم اسپرینت شد.این مدال ها شروعی بود برای تاریخ سازی دانشور در چند سال بعد شد و با فاصله ۸ماه از میادین و مسابقات به یکباره با قدرت وارد اردوی تیم ملی شد تا بتواند مدال طلا بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی را کسب کند و موجب صدرنشینی ایران و دوچرخه سواری سرعت ایران در صدر آسیا شود.

محمد دانشور ۲۳ ساله دارنده اولین مدال طلا کایرین بازی های آسیایی،مدال طلا یک کیلومتر قهرمانی آسیا بزرگسالان،۳مدال نقره و برنز جوانان آسیا،بیش از ۱۰ مدال کاپ آسیایی،۳مدال جام باشگاه های آسیا،بیش از ۳۰ مدال لیگ برتر بزرگسالان و جوانان و همچنین حدود ۲۰ مدال طلا قهرمانی کشور است‌.او هم اکنون برای حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی تمرین می کند.


دانشور رکورد دار رشته ۲۰۰متر با زمان ۹ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه و رشته یک کیلومتر با زمان ۳دقیقه ،۳ثانیه و ۳۷۷ هزارم ثانیه و همچنین تنها دوچرخه سوار ایرانی است که توانسته در جمع 6نفر برتر جهان (طبق اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری) قرار بگیرد.

برای رقابت در بخش جوانان رکابزنان کسری باقرپور، محمدحسین زارع اعزام شدند و در رشته نیمه استقامت بزرگسالان رکابزنان محمد رجبلو، علی خادمی، محمد چایچی، مهدی رجبی، محمد گنج‌خانلو، بهنام آرین و در بخش بانوان سمیه یزدانی، فروزان عبداللهی، پرستو باستی به رقابت ها اعزام شدند.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

علی خادمی:

علي خادمي متولد رفسنجان نام پدر احمد تاريخ تولد ١١دی ١٣٧٠ در رفسنجان است وی دوچرخه سواری خود را در سال 1387 آغاز کرد و در سال 1388 به عضویت تیم ملی در آمد در سال 88 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و مدال برنز این رقابتها را از آن خود کرد. همچنین در سال 89 مدال برنز مسابقات جاده جوانان را به دست آورد و وی در سال 92 مدال طلای استقامت را کسب کرد و به عضویت UCI در آمد .موفق به کسب مدال برنز تايم تريل پس از برگشت از كمپ در قهرمانی آسيا قزاقستان شد همچنین در تور كانتن فرانسه پيراهن كوهستان را به دست آورد و حدود ٩٠مدال ليگ كشوری را تاکنون کسب کرده است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

فروزان عبداللهی:

فروزان عبداللهی از دیگر رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا است که متولد 28 اسفند 1375 در اهواز است وی دوچرخه سواری را از سال 91 آغاز کرد و در سال 93 عضو تیم ملی دوچرخه سواری شد وی تا به حال مدال های طلا در رشته ٢كيلومتر كاپ آسيايی هندوستان و مدال برنز ٥٠٠ متر را در كاپ هندوستان و مدال برنز ٤ كيلومتر تيمی را در كاپ آسيايی تايلند به دست آورده است همچنین وی تا به حال ٤٥ مدال رنگارنگ ليگ و قهرمانی كشور را کسب کرده است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

فاطمه هداوند:

فاطمه هداوند از دیگر رکابزنانی است که در 31 شهریور 1376 در دورود متولد شد وی دوچرخه سواری را از سال ٩١ آغاز کرد و از سال 93 به عضويت تيم ملی در آمد وی از سال ٩٣ مدال نقره ٢٠٠ متر را در كاپ آسیایی هندوستان و مدال برنز تيم اسپرينت دو كاپ آسیایی هندوستان را به دست آورد همچنین مدال برنز ٤ كيلومتر تيمی دو كاپ تايلند و مدال برنز تيم اسپرينت در كاپ آسیایی تايلند را به دست آورد و قهرمان قهرمانان در سال ٩٤و ٩٥ در ايران شد همچنین حدود ٥٠ مدال ليگ و قهرمانی كشور را به دست آورده است.

 در بخش جوانان امیرحسین جمشیدیان، ابراهیم حاجی‌زاده، آیدین علیاری و نرگس عبدی جزو ملی پوشانی هستند که برای رقابت در مسابقات آسیایی اعزام شدند که اکنون وضعیت آنها را نیز بررسی خواهیم کرد. 

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز


امیر حسین جمشیدیان:

امیرحسین جمشیدیان قلعه سفیدی متولد ۲۳ دی ماه ۱۳۷۷ در اصفهان است.افتخارات وی شامل: مدال نقره تایم تریل انفرادی آسیایی،مدال برنز اسکرچ پیست آسیایی،مقام چهارم دور امتیازی آسیایی،مقام ششم رشته ی ۳ متر آسیایی،مقام هشتم رشته ی کوهستان آسیا،مدال نقره دور امتیازی قهرمانی کشور،مدال طلای سه کیلومتر قهرمانی کشور،مدال طلای اسکرچ قهرمانی کشور،رکورد ۳ هزار متر ایران است و در مجموع ۲ مدال طلای تایم تریل قهرمانی کشور نوجوانان،۲ مدال طلای دور امتیازی نوجوانان،۲ مدال نقره ی استقامت نوجوانان،۴ مدال نقره در لیگ کشوری در رشته ی دور امتیازی،۲ طلا و یک نقره در رشته ی ۳ هزار متر لیگ کشور،۲ مدال نقره ی تایم تریل لیگ کشور،حضور در قهرمانی آسیا ژاپن ۲۰۱۶ و قهرمانی آسیا تایلند کوهستان 2۰۱۶ و انتخاب شدن برای تیم قهرمانی جهان است.

کسری باقرپور:

کسری باقرپور متولد 25 بهمن ماه 1377 است و در بهمن ماه 1392 دوچرخه سواری را آغاز کرد و در سال 1393 وارد تیم ملی دوچرخه سواری شد وی رکوردار رشته 200 متر جوانان ایران، مدال نقره200 متر کاپ آسیایی تایلند برای اولین بار در رده سنی جوانان و قهرمان قهرمانان سال 1395 و جز 20 نفر اول رنکینگ جهانی رشته های کایرین ، 1000 متر و 200 متر است.


وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

محمد امین مرادی:

محمدامین مرادی از دیگر رکابزنان متولد بروجرد است وی در 23 شهریور ماه 1375 متولد شد و در سال 1391 دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای آغاز کرد در سال 1392 وارد تیم ملی شد و عناوینی که به دست آورده است شامل؛طلای یک کیلومتر قهرمانی کشور 92 ،برنز استقامت قهرمانی کشور 92،طلای استقامت لیگ برتر جوانان 92 ،طلای چهار تیمی لیگ برتر جوانان 93 ،طلای کایرین لیگ برتر جوانان 93،برنز اسکرچ لیگ برتر جوانان 93 ،برنز 200 متر قهرمانی کشور 93،نقره تیم اسپیرنت قهرمان کشور 93،نقره کایرین قهرمانی کشور 93،طلای چهار تیمی لیگ برتر جوانان 93 ،برنز اسکرچ لیگ برتر جوانان 93 ،نقره کایرین لیگ برتر جوانان 93،چهارمی اسکرچ قهرمانی کشور بزرگسالان ،2 مدال برنز استقامت و تایم تریل بزرگسالان 94،چهارمی اومنیوم لیگ برتر بزرگسالان 95 ،چهارمی اومنیوم قهرمانی کشور 95،دو مدال برنز چهار تیمی است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

بهنام آرین:

بهنام آرین متولد 22 فروردین 1369 در نهاوند است وی دوچرخه سواری را از سال 89 آغاز کرد و در سال 1390 به عضویت تیم ملی کشور در آمد .وی تا کنون مدال نقره مسابقات کاپ آسیای مالزی 2011 و نقره کاپ آسیای تایلند 2013 و طلای جام باشگاه های آسیا و پیراهن کوهستان تور تایلند را کسب کرده است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

پرستو باستی:

پرستو باستی از دیگر رکابزنان تیم بانوان است که در 19 دی ماه 1375 در تهران متولد شده است وی 4 سال است که عضو تیم ملی دوچرخه سواری است و تا کنون مدال برنز رشته تیم اسپرینت کاپ هندوستان و مدال برنز 4000 متر تعقیبی تیمی کاپ تایلند را به دست آورده است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

مهدی رجبی:

مهدي رجبی متولد 1372 در تهران است وی در سال 1378 دوچرخه سواری را آغاز کرد و در سال 1388 به عضویت تیم ملی در آمد او تا به حال مدال طلای مسابقات جاده جوانان و مدال طلا و نقره مسابقات پيست جوانان و ٤ مسابقات پيست مالزی جوانان و طلا مسابقات جاده قهرماني آسيا اميد و ٣٠مدال طلا ،نقره و برنز پيست بزرگسال را به دست آورده است.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز

نرگس عبدی:

نرگس عبدی متولد 12 اسفند 1377 در تهران است وی تا به حال 3 سال عضو تیم ملی دوچرخه سواری بوده است و عناوینی چون 30 مدال مختلف در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور ی را کسب کرده است.

گفتنی است: این رکابزنان هم اکنون برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عازم دهلی نو در هند شده اند.

وضعیت رکابزنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از گذشته تا به امروز
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار