فدراسیون دوچرخه سواری قصد دارد برای کسب موفقیت از رکابزنان امید در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کند.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا در هند فدراسیون دوچرخه سواری قصد دارد از بین رکابزنان تیم امید تعدادی را برای حضور در این رقابتها اعزام کند.
 
روز گذشته تیم ملی دوچرخه سواری در بخش استقامت و نیمه استقامت برای حضور در اردوی تدارکاتی عسلویه اعزام شد و در این میان نام عده ای از رکابزنان دعوت شده به اردو در لیست بود اما این رکابزنان حضور نداشتند.

رکابزنان دعوت شده به اردو 24 نفر بودند اما آروین معظمی گودرزی، مهدی سهرابی و بهنام ملکی و حسین ناطقی از غایبان در اردو بودند. اگرچه بعضی از آنها با علت غیبت داشتند و بعض از آنها بدون علت در اردو حضور پیدا نکرده بودند.
 
هم اکنون این رکابزنان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2017 که بهمن ماه در هند برگزار می شود و مسابقات رشته جاده که در بحرین است آماده می شوند.  
 
در این خصوص با مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی در خصوص غیبت این 4 رکابزن اظهار کرد: هم اکنون 4 رکابزن که به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند از جمله آروین معظمی گودرزی، بهنام ملکی ،مهدی سهرابی و حسین ناطقی در بین رکابزنان حضور نداشتند. علت عدم حضور گودرزی به خاطر عمل جراحی اش بود. همچنین مهدی سهرابی به خاطر مشکل اداری که برای وی به وجود آمده بود نتوانست به موقع در اردو حاضر شود. اما رکابزنان دیگر توجیهی برای عدم حضورشان نداشتند فقط نخواستند که در اردو باشند.
 
وی افزود: بقیه رکابزنان شامل 21 نفر هستند که 8 نفر از آنها  جزو تیم جوانان و بقیه بزرگسالان هستند و اردوی تدارکاتی عسلویه  هم اکنون نیز بدون هیچ مشکلی برگزار شده است.
 
چایچی در خصوص اینکه کسانی که در مسابقات هندوستان شرکت می کنند می توانند در مسابقات  جاده در بحرین هم حضور داشته باشند ،تصریح کرد: برخی از رکابزنانی که در مسابقات قهرمانی جهان هند شرکت می کنند جزو رکابزنان تیم ملی جاده هم هستند به این خاطر در مسابقات بحرین هم باید حضور داشته باشند. البته مسابقات قهرمانی آسیا در هند برگزار می شود بعد از آن به فاصله 10 روز رقابتهای بحرین برگزار خواهد شد و در این میان زمان کافی برای اعزام رکابزنان به بحرین را خواهیم داشت.
 
وی در خصوص وضعیت اردوهای تیم پیست و تیم ملی بانوان که در تهران برگزار شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم ملی سرعت مردان زیر نظر مربی ابوحیدری ، تیم ملی سرعت جوانان زیر نظر مازیار فرزاد و تیم ملی بانوان زیر نظر مریم غیاثوند تمریناتشان را انجام می دهند و مشکلی نداشته ایم همچنین تست ها نیز به موقع انجام می شود.
 
چایچی در ادامه خاطر نشان کرد: البته طی مذاکراتی که با فدراسیون دوچرخه سواری داشتم مقرر شد 15 رکابزن از تیم امید وارد تمرینات ما شوند سپس تست سطح آمادگی را می گیریم تا از میان آنها 6 رکابزن را انتخاب کنیم تا برای مسابقات قهرمانی آسیا بهترین ها را از تیم امید اعزام کنیم. اگرچه در مسابقات پیست رکابزنان امید باید در بین رکابزنان تیم بزرگسالان رقابت کنند اما در مسابقات بحرین در تیم های امید به رقابت با هم می پردازند.  
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر رکابزنی از تیم امید دارای وضعیت خوبی باشد به هندوستان اعزام خواهیم کرد زیرا وضعیت رکابزنان تیم جوانان و امید فدراسیون خوب است.با توجه به رقابتی که دوماه پیش برای تیم امید گذاشتیم از 150 رکابزن شرکت کننده 20 نفر آنها جزو رکابزنان برتر انتخاب شدند که طی ریزش های متعدد 8 رکابزن باقی ماندند.
 
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در ادامه بیان کرد: گزینش هایی از رکابزنان صورت گرفت که 45 نفر هم اکنون در اردو حضور دارند و این نفرات جزو بهترین دوچرخه سوارن ما هستند.
 
وی در خصوص اینکه چرا قادر میزبانی جزو دعوت شده ها به اردوی تیم ملی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا نبود، ابراز کرد: قادر میزبانی یکی از بهترین رکابزنان ما محسوب می شود اما مسابقات قهرمانی آسیا که در بحرین برگزار می شود در جاده ای کفی برگزار خواهد شد . میزبانی جزو رکابزن هایی است که در سربالایی رکاب زدن تخصص دارد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار