پرورش شاه میگوی آب شیرین برای نخستین بار در استان همدان تولید می شود.

پرورش شاه میگوی آب شیرین برای نخستین بار در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شیلات استان همدان با اشاره به اینکه شاه میگو که محصولی پرطرفدار است وتنها در در یاچه ارس وجود دارد گفت: برای اولین بار در همدان تولید می شود.

علی دولو با بیان اینکه افزایش مصرف ماهی درسبد خانواده ها یکی از اهداف جهاد کشاورزی استان است افزود:آبزی پروری با توجه به شرایط موجود در کشور و محدویت های منابع آبی از اهمیت ویژه ای برخردار است.

وی با اشاره به اینکه باید ازمنابع موجود نهایت استفاده راببریم تا به افزایش تولید وبهره وری دست یابیم ادامه داد: آبزی پروری یک صنعت کم آب براست چرا که درآبزی پروری مصرف آب وجود ندارد بلکه آز آب استفاده می شود.

دولو اظهار داشت: منابع آبی استان شناسایی شده است وماهیان بومی ،مزارع پساب هابررسی و برنامه ریزی بر اساس این مطالعات انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد:توسعه واحدهای موجود و افزایش ظرفیت آنان ،افزایش مصرف آبزیان،مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی از فعالیت های مهم شیلات است.

مدیر شیلات استان با بیان اینکه استان در ماهیان خوراکی رتبه یازدهم کشوررا به خود اختصاص داده است یا دآور شد: امسال تعداد 7 واحد تولید بچه ماهی فعال هستند که با این تعداد واحدها نیاز استان همدان وبرخی از استان های دیگر را تامین می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال افزایش 50 تن ماهی خوراکی با صدور 4 پروانه بهره برداری داشته ایم تصریح کرد: 2 پروانه جدید نیز با ظرفیت 2 میلیون و100 هزار قطعه برای تولید بچه ماهی در استان صادر شده است.

وی گفت: بدنبال بازگرداندن چرخه تولید هستیم، و آموزش برای متقاضیان آبزی پروری و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این حوزه ارائه شده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.