مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: شهر کرمان دارای ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی است که از نظر تعداد برابر نیاز شهر است.

آموزش اطفا حریق به شهروندان کرمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛علی عسکری با اشاره به اینکه شهر کرمان ۱۰ایستگاه آتش نشانی دارد ،گفت: اما در تجهیزات مشکل داریم به طوریکه تنها یک بالابر و یک نرده‌بان برای ساختمان‌های مرتفع، ۱۷ ماشین آتش‌نشانی، شش موتور و سه خودرو نجات وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ نیروی آموزش دیده داریم که در ابتدای سال ۹۶، ۵۰ نیرو به آنها اضافه می‌شود، افزود: هلال‌احمر نیز تعدادی سگ زنده‌یاب دارد و ما هم متاسفانه فقط یک دستگاه زنده‌یاب داریم.

عسکری در مورد دوره‌های آموزشی مبارزه با آتش تصریح کرد: این دوره‌ به مدت یک هفته برگزار می شود و در پایان دوره، شرکت کنندگان با کسب حد‌نصاب نمره گواهینامه معتبری دریافت
می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه آموزشی رایگان چند ماهی است که در حال برگزاری است و حدود یک هزار نفر در حال آموزش هستند.

عسکری با بیان اینکه در بسیاری از بافت‌های قدیمی شهر از جمله بازار گنجعلی‌خان به شدت با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: بافت‌های جدید شهر هم همگی مشکل نداشتن سیستم اطفا حریق را دارند.

وی در رابطه با شرایط ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان‌ها گفت: این ایستگاه‌ها نیز وضعیت مناسبی نداشته و اکثرا با کمبود نیرو و امکانات مواجه هستند.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان یادآورشد : به منظور فرهنگ‌سازی سعی شده بر اساس نیاز، پیام‌های آموزشی در بیلبورد‌ها داشته باشیم، ضمن اینکه از طریق صدا و سیما نیز به صورت ماهیانه گزارش آموزشی پخش می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار