کرمان؛

مراقب هویت محورتاریخی فرهنگی کرمان باشید

معاون سازمان میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری گفت: نباید محور بازار کرمان به عنوان مرکز تاریخی وفرهنگی هویت خود را از دست بدهد.

مراقب هویت محورتاریخی فرهنگی کرمان باشیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛محمدحسن طالبیان صبح امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران ،گفت : سه دوره از این کنگره در شهر بم برگزار شده است و چهارمین دوره را به صورت استانی در شهر کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه هشت محور برای چهارمین دوره کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در نظر گرفته شده است، افزود : حوزه‌های فرهنگی تاریخ طبیعی، میراث مدرن، میراث صنعتی و میراث معاصر، میراث ناملموس، راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته به آن امسال اضافه شد.

طالبیان خاطرنشان کرد:با اشاره به بحران آب و خشکسالی‌ها تصمیم بر آن شد تا در این دوره از کنگره در مورد تجربیات تاریخی و میراث کشاورزی و آب از نگاه‌های جامعه بهره ببریم.

وی گفت : ما استان کرمان را خوب نمی‌شناسیم، هر پرونده‌ای را که در سطح ملی بحث می‌کنیم، حتما استان کرمان در آن دخیل است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد : ساختمان‌های جدید و برج همه جای دنیا وجود دارد، اما این میراث تاریخی ماست که ارزش دارد و گردشگران خارجی برای بازدید از آنها سفر می‌کنند، پس باید حافظ این ثروت عظیم و ملی باشیم.
طالبیان خاطرنشان کرد: کنگره‌های تاریخ معماری و شهرسازی به این دلیل در استان‌ها شکل گرفت که شناخت کمتری نسبت به استان‌ها داریم.

وی گفت: اشتباهاتی در طرح‌های جامع و تفصیلی صورت گرفته است که آثار تاریخی را تحت تاثیر قرار داده و در مورد شهری مانند کرمان باید طرحی ویژه انجام شود.

وی تصریح کرد: مرکز شهر جای بارگذاری بیشتر نیست، حتما مجتمع‌های تجاری، بازار و فضای تاریخی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و خرده فروشی‌هایی که عطر و بوی هویت دارند از بین می‌روند.

طالبیان اظهار داشت: در همه جای دنیا مراکز تاریخی گران‌ترین و بهترین مکان آرامش هستند و ساخت پارکینگ در مرکز تاریخی جفا است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار