دبیر کل فدراسیون والیبال ایران گفت: کولاکوویچ یکی از تئوریسین‌های والیبال در قاره اروپا است و اجرای برنامه‌های تمرینی این مربی در اروپا زبانزد است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود افشاردوست پس از انتخاب کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، گفت: این مربی 2 دوره سابقه حضور در المپیک را دارد و از 2006 سرمربی تیم ملی صربستان بوده است.

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال صربستان که توانست قهرمان لیگ جهانی شود، ماحصل تلاش این مربی است. او تغییر نسلی را در تیم صربستان ایجاد کرد و بازیکنان جوان را به تیمش آورد. بازیکنان جوانی که در ایتالیا قهرمان نوجوانان جهان شده بودند. این نسل به مرور زمان وارد تیم بزرگسالان صربستان شد.

افشاردوست ادامه داد: جمع بندی هیات رییسه فدراسیون درباره این موضوع بعد از گزارش مفصل محمدرضا داورزنی و ارائه برنامه های گزینه‌های مد نظر فدراسیون  این بود که کولاکوویچ انتخاب شود.

دبیر فدراسیون و الیبال افزود: این مربی به لحاظ هماهنگی و ایجاد انگیزه و تزریق بازیکنان جوان موفق عمل کرده اند. او یکی از تئوریسین‌های والیبال در قاره اروپا است و اجرای برنامه‌های تمرینی این مربی در اروپا زبانزد است. من تصور می‌کنم که اگر ارزیابی خوبی از 2 سال نخست حضور این مربی در تیم ملی داشته باشیم ، انتخاب خوبی انجام داده‌ایم.

وی درباره طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی گفت: ما با مربیان زیادی مذاکره کردیم. برای اینکه بتوانیم انتخاب درستی انجام دهیم نیاز به بررسی دقیق‌تر داشتیم. این بررسی فقط از سوی فدراسیون نیست و ماحصل جلسات ارزیابی هم هست. برای مثال آناستازی بعد از یک ماه به ما پاسخ داد. بررسی مربیان دیگر هم زمان‌بر بود.

افشاردوست در پایان گفت: عدم توافق با مربیان به هیچ عنوان به دلیل مسائل مالی نبود. هرچند ما حافظ منافع ملی کشورمان هستیم و از این موضوع هم کوتاه نیامده و نمی‌آییم. این زمان فقط به دلیل پاسخ‌دهی طولانی مدت بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار