نظارت دامپزشکی بر سردخانه‌ها تشدید می شود.

دکتر اصغرزاده،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: نظارت دامپزشکی بر سردخانه‌ها تشدید شده و از ابتدای امسال بیش از 13 تن فرآورده خام دامی در استان معدوم شده است.

وی افزود:تمام مراکز عرضه فرآورده های خام دامی اعم از قصابی، مراکز مرغ و تخم مرغ، رستوران ، آشپزخانه ها و کلیه سردخانه ها تحت نظارت و کنترل دامپزشکی قرار دارند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مراکز نگه داری انبوه مانند سردخانه‌های مواد پروتئینی و فراورده‌های خام دامی نیز از نظارت مغفول نمانده‌اند و دمای نگه داری و شرایط ورود و خروج کنترل و نظارت می‌شود.

اصغرزاده به بازدید بیش از 17 هزار مورد کارشناسان دامپزشکی از مراکز یادشده اشاره کرد و افزود: برای 8 پرونده افراد متخلف که اقدام به نگه داری حجم زیادی از فرآورده های غیربهداشتی کرده بودند به مراجع قضائی ارجاع و احکام بازدارنده صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بیش 5/8 تن گوشت قرمز غیربهداشتی نیز در کشتارگاه های دام استان ضبط شده که با احتساب موارد معدومی در مراکز عرضه بیش از 21 تن فرآورده در استان معدوم شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.