نصب تله سیمی در مناطق اطراف روستاهای همجوار جنگل و کوهستان باعث بروز حوادث ناگوار برای وحوش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان با اعلام این خبر گفت: پلنگ مجروحی که توسط کارشناسان اداره حیات وحش حوزه معاونت فنی اداره کل محیط زیست گیلان و اداره محیط زیست رودسر زنده گیری شده بود، پس از انتقال به تهران مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفت.

محمدعلی صدیق عربانی با بیان اینکه این پلنگ از ناحیه دو پا و کمر به شدت آسیب دیده بود، افزود: پس از معاینات پزشکی کارشناسان حیات وحش و بر اساس نظر دامپزشک، مشخص شد که به دلیل گرفتار شدن در تله سیمی 4 مهره کمرش دچار آسیب دیدگی شدید شده است و این صدمات باعث بروز ضایعه نخاعی و در نتیجه فلج شدن پاها شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نصب تله سیمی در مناطق اطراف روستاهای همجوار جنگل و کوهستان به دفعات باعث بروز حوادث ناگوار و گاهی منجر به تلف شدن حیوانات وحوش شده است.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در روزهای گذشته با اطلاع اهالی روستای سجیدان منطقه سیاهکلرود رودسر مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ اطراف روستا، اکیپی از کارشناسان اداره حیات وحش حوزه معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به محل اعزام شدند که پس از استفاده از سلاح بی هوشی و رعایت نکات ایمنی، پلنگ مجروح به سرعت برای رسیدگی به وضعیتش به تهران منتقل شد.

صدیق عربانی افزود: پس از معاینات و مراقبت های فوری پزشکی متاسفانه مشخص شد پلنگ به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از گیر کردن در تله سیمی دچار ضایعه نخاعی شده و در حال حاضر وضعیت پلنگ در حال رسیدگی است.



انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.