انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین در پی مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با سیاست‌های دولت ترامپ ابراز کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین در پی مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با سیاست‌های دولت ترامپ ابراز کردند.

این انجمن در بیانیه خود نوشته است :

در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد آن هستیم که محافلی در آمریکا با استفاده از حربه تهدید و ارعاب، به دنبال طراحی دسایس جدید برای برخورد با ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی هستند. در این مقطع توجه مسئولین ارشد نظام به نکات زیر معطوف می شود:

1- امروز اقدامات نابخردانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که موجب واکنش‌های منفی در داخل آمریکا و در سطح بین‌الملل شده ، سیاست های اصولی میهن اسلامی را هدف  قرار داده است. بنابراین ضرورت دارد مسئولین نظام ضمن شناخت ترفندهای آمریکا و صهیونیسم به خصوص در حوزه رسانه ای ، با اقتدار، همدلی و اتخاذ تدابیر عزتمندانه ، در پی خنثی کردن این دسیسه ها باشند.

2- دولت ترامپ برای دستیابی به اهداف نامشروع علیه ایران، نیازمند به ایجاد اجماع جهانی در جهت تحقق اهداف خود است، در این شرایط مناسب است با بهره گیری از قدرت نرم یا دیپلماسی داهیانه، از هر گونه اقدامی که موجب اجماع بین‌المللی و داخلی درآمریکا علیه ایران شود، پرهیز شود.به عبارت دیگر در این مقطع ، موثرترین مقابله به مثل، نوع دیپلماسی است که بتواند مردم و افکار عمومی آمریکا و جهان را از ترامپ دور و به ایران نزدیک کند.

3- بدون تردید اقدام غیرحقوقی ترامپ در مورد منع ورود مسلمانان ایران و شش کشور دیگر به آمریکا ، موج نفرت داخلی و بین‌المللی را برانگیخته و ضرورت دارد دولت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از عزت و هویت ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور٬ اقدامات متناسب حقوقی٬ کنسولی و سیاسی لازم را معمول کند.در این رابطه لازم می دانیم از اقدامات هنرمندان مردمی به خصوص آقای اصغر فرهادی برای امتناع از حضور در مراسم اعطای جوایز اسکار ،تشکر و قدردانی می شود.

 4- با اعتقاد به اینکه تحمیل تحریم های جدید تحت عنوان نقض حقوق بشر و تروریسم در جهت منافع رژیم صهیونیستی ،حکام عربستان و افراطیون آمریکا می باشد،مناسب است مسئولین ایرانی ، فعالانه با همکاری سایر اعضاء 1+5 مانع تحریم های جدید شده و بر اجرای دقیق برجام نظارت کنند.

5- با توجه به سیاست های رسانه ای دولت ترامپ و عوامل صهیونیسم برای ایجاد تشویش و ارعاب در میان مردم ایران، پیشنهاد می شود سیاست خبری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مدیریت شده و با عدم پخش اخبار مورد نظر شبکه صهیونیستی،اجازه تحقق اهداف رسانه ای دشمن داده نشود.

6- سیاست ‌های جنگ‌افروزانه ترامپ توسط حقوق‌دانان داخلی و بین المللی تحت نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و اقدامات لازم جهت افشا و بی اثر کردن اقدامات جنگ طلبانه آمریکا اعمال شود.

7- تقویت توان موشکی کشور با اهداف دفاعی و بازدارندگی، حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود بوده و اعلام نظر درباره امنیت ملی و دفاعی ایران در صلاحیت هیچ کشور خارجی یا نهاد بین المللی نیست. بنابراین ضرورت دارد این فعالیت‌ها استمرار پیدا کرده و ایران اسلامی در صنایع موشکی قدرتمند و به روز باشد.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین به مثابه یک نهاد اسلامی، انقلابی و مردمی که در مقاطع مختلف همراه و همدوش انقلاب اسلامی بوده و در این راه شهدا و جانبازانی را تقدیم کرده است، همچنین با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی دارد برای تحقق اهداف بلند حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در جهت سیاست های دولت فخیمه، کماکان در خدمت نظام باشد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار