14 نفر از دانش آموزان پایه دهم مقطع متوسطه ای که صبح امروز بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن از بخاری کلاس درس دچار مسمومیت شده بودند، از بیمارستان مرخص شدند.

جزئیات بیشتر از گاز گرفتگی دانش آموزان دبیرستانی مشهددکترعلیرضا اسماعیلی فلوشیپ مسمومیت گاز، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در باره ی آخرین وضعیت دانش آموزان، گفت: 14 نفر از دانش آموزان دچار کاهش سطح هوشیاری و خواب گرفتگی شده بودند که بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان، برای مداوای آنان اقدام شد.
 
وی افزود: برای بهبود حال دانش آموزان با توجه به نوع مسمومیت آن ها که گاز مونوکسید کربن بوده، سرم و اکسیژن تجویز شد، و این دانش آموزان پس از بهبود مرخص شدند.

دکتر اسماعیلی با اشاره به بدون بو  بودن گاز مونوکسید کربن، افزود: با توجه به سرد شدن سریع هوا، مسمومیت با این گاز کمی شایع است که افراد باید به خروجی های وسایل گرمایشی توجه کنند.

 رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد نیز درباره ی این حادثه گفت: در پی حادثه ی گاز گرفتگی یکی از دبیرستان های ناحیه ی ۲ مشهد، ۱۴ نفر از دانش آموزان راهی بیمارستان شدند که خوشبختانه اتفاق خاصی برای آنها رخ نداد.
 
صابری افزود: این اتفاق به دلیل پایین آمدن زیاد دمای هوا در ناحیه ی دودکش یکی از کلاس ها و وارونگی یا برگشت هوای دودکش اتفاق افتاده
که به صورت ویژه در دست بررسی است تا این اتفاق برای کلاس های دیگری پیش نیاید.
 

پایان پیام// م.ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.