مشهد؛

گازگرفتگی 14 دانش آموز مشهدی

صبح امروز 14 دانش آموز دبیرستانی در مشهد دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر روابط عمومی مرکز هدايت بحران دانشگاه مشهد EOC  در این باره گفت: در پی این اتفاق که ساعت: ۸:۵۶ اطلاع روی داد شد بلافاصله 4 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی به دانش آموزان به محل اعزام شد.

گازگرفتگی دانش آموزان مشهدی

شهرام طاهر زاده افزود: از  26 دانش آموز حادثه دیده 11 نفر بصورت سرپایی در محل درمان و اکسیژن تراپی شدند و تعداد 15 نفر دیگر به اورزانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شده اند.

کارشناس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه این خبر در فضای مجازی بزرگنمایی شده است و اتفاق خاصی برای دانش آموزان رخ نداده است.

رهنما با اشاره به اینکه این حادثه در دبیرستان پسرانه «شاهد فردوسی» در ناحیه ۲ آموزش و پرورش مشهد رخ داد، افزود: تعدادی از دانش آموزان به دلیل نشت گاز مونواکسیدکربن در کلاس دچار سرگیجه می شوند که طی تماس با اورژانس وضعیت آن ها در مدرسه بررسی می شود.

گازگرفتگی دانش آموزان مشهدی

وی گفت: دانش آموزان توسط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای معاینات بیشتر به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل می شوند و در حال حاضر در سلامت کامل بوده و در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد هم درباره این حادثه گفت: این حادثه به دلیل پایین آمدن زیاد دمای هوا، در ناحیه ی دودکش یکی از کلاس ها و وارونگی هوا یا اتفاق افتاده است.

صابری افزود: دلیل حادثه به صورت ویژه در دست بررسی است که این اتفاق برای کلاس های دیگری پیش نیاید.

دکترعلیرضا اسماعیلی فلوشیپ مسمومیت هم با اشاره به بدون بو و نشانه بودن گاز مونوکسید کربن، افزود: با توجه به سرد شدن سریع هوا، مسمومیت با این گاز کمی شایع است که افراد باید به خروجی های وسایل گرمایشی توجه کنند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار