نقش آفرینی ایران در معادلات جهانی

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش آفرینی و تأثیرگذاری ایران در معادلات جهانی گفت: متأسفانه 57 کشور اسلامی با وجود اقتصاد پویا هیچ نقش مهمی در فرایند جهانی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در دیدار با نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، انقلاب اسلامی را نماد آزادگی و استقلال بی نظیر در جهان معرفی کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) ایران مستقل‌ترین و جسورترین کشور جهان در مقابل استکبار جهانی است.

وی با اشاره به نقش آفرینی و تأثیرگذاری ایران در معادلات جهانی گفت: متأسفانه 57 کشور اسلامی که برخی مانند اندونزی از لحاظ اقتصادی هم پیشرفته هستند هیچ نقش مهمی در فرایند جهانی ندارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که بدون ترس در میان 218 کشور جهان فریاد حق خواهی می‌زند افزود: لازم است قدر انقلاب و خون شهدا را به بهترین نحو ارج نهیم.

صالحی با بیان اینکه رویداد انقلاب برگرفته از یک برانگیختگی بوده است، گفت: الآن بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال در دوران بالندگی قرار داریم و دیگر وقت آن رسیده است که وارد دوره فرهیختگی شویم.

صالحی ایجاد محدودیت و فشار غربی‌ها در حوزه هسته‌ای را یک موهبت الهی اعلام کرد و گفت: غربی‌ها اگر می‌خواستند با ابزارهایی مانند حقوق بشر و برخی دیگر از برنامه‌های سیاسی با ما مقابله کنند اوضاع الآن پیچیده‌تر بود.

وی افزود: زمانی که غرب تصمیم گرفت موضوع دعوا برنامه‌های هسته‌ای باشد اما همین رویه سبب قدرت‌نمایی جهانی و ایجاد روحیه خودباوری و بسیج عمومی میان ملت ما شد.

صالحی با اعلام اینکه جوانان ایرانی توانسته‌اند در کمتر از دو سال 20 درصد سوخت مورد نیاز راکتورهای مستقر در تهران را راه‌اندازی کنند، گفت: این در حالی است غربی‌ها با بهانه‌های واهی و سیاسی کاری از اینکه همین راکتورها را در اختیار ما بگذارند امتناع می‌ورزیدند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کشور دچار مشکلات عدیده‌ای است، گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی داریم و شیب توسعه مثبت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی سال 96 را سال گشایش و رهیافت‌های اقتصادی در کشور دانست و گفت: متأسفانه برخی نقدهای سیاسی را در چارچوب منافع حزبی مطرح می‌کنند و اخلاقیات و عدالت را زیر پا گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار