رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : هم اکنون 130 هزار دانش آموز در سراسر کشور تحت پوشش نظام آموزشی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آئین تجلیل از معلمان و مربیان برتر آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی افزود : هدف ما تسهیل فرآیند های تعلیم و تربیت این دانش آموزان است و در سخت ترین شرایط مالی نیز حمایتهای لازم را از آنها به عمل می آوریم.

قدمی گفت : سرانه هزینه هر دانش آموز در مدارس عادی 2 تا 2.5 میلیون تومان است اما برای دانش آموزان کم توان ذهنی و جسمی این رقم 10 تا 12 میلیون تومان می باشد.

وی افززود : معلمان زمانی می توانند نسل بهتری تربیت کنند که علم و عشق را توام به کار گیرند. همچنین می بایست در شاخه و تخصص تدریس خود همواره به روز باشند.مسائل و دغدغه های مالی اگر چه ایجاد مشکل می کند اما نباید مانع از تلاش آنها برای بهبود روند آموزش فرزندان این سرزمین بشود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد : مسائل تربیتی نباید در ظواهر محدود شود بلکه باید به صورت غیرمستقیم و به صورت مستمر و به مرور زمان ارائه شود. بهترین روش تربیتی روش الگویی است چرا که انسان آنچه را در عمل می بیند فرا میگیرد نه آنچه را به او می گویند.

قدمی بر تقویت هویت ملی ، حس میهن دوستی و ارزشهای دینی در مدارس نیز تاکید کرد.

پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم گفت : آرامش خاطر دانش آموزان ، تکریم معملان و جلب رضایتمندی اولیا سه اصل اساسی برای موفقیت در نظام آموزش و پرورش است و در خصوص آموزش کودکان کم توان ذهنی و جسمی این مسائل اهمیت دو چندان دارد. چرا که خود دانش آموز به سختی یاد میگیرد و معمان تلاش مضاعفی می کنندو در عین حال والدین نیز همچنان با پذیرش مشکلات فرزند خود دست و پنجه نرم می کنند.

وی عنصر کلیدی آموزش و پرورش استثنایی را انگیزه توانبخشی معلمان و مهارت یاددهی آنان برشمرد و افزود : هماهنگی با اولیا نیز اصل مهم دیگری است که باید در اولویت باشد.

پاشایی مشارکتهای مردمی را در این زمینه بسیار با اهمیت خواند و گفت : اعتبار دولتی برای ساخت و ساز مدرسه و تجهیز آنها 16 تا 25 میلیارد تومان است اما کمکهای مردم و خیرین 75 میلیارد تومان و این نشان دهنده نقش جلب حمایتها است.

در این مراسم از 14 معلم زن و 5 معلم مرد برگزیده در آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.