مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ازجمع آوری 16 میلیارد تومان اعتبار دولتی براس ساخت وساز مدارس خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پاشایی در نشست مدیران مدارس استثنایی و تجلیل از همکاران برگزیده استانی گفت:۱۶ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای ساخت و ساز مدارس وجود دارد که ۷۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت مردمی و در زیر سایه اعتماد مردم به دستگاه عمومی آموزش و پرورش جمع شده است.
وی افزود: شهر تبریز، شهر "اولین‌ها" در همه زمینه از جمله نخستین چاپخانه، انقلابیون برتر بوده که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در مقابل معلولان اقدامات خوبی انجام نگرفته،گفت: گام اول برای ادای دین به فرزندان استثنایی از همین عرصه و مدارس استثنایی شروع می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سه رویکرد و شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی،اظهار کرد: آرامش تحصیلی برای ارتقای تحصیل، تکریم معلمان برای انگیزه تدریس و تکریم اولیا و مربیان شعار اصلی ما است.
وی افزود: اولیا، دانش‌آموزان و معلمان مدارس استثنایی افرادی ویژه بوده و قطعاً برای آنها چیزی شیرین‌تر از آرامش نیست و طبق دستور کار اداره کل آموزش و پرورش، القای آرامش اهمیت ویژه دارد.
پاشایی خاطرنشان کرد: دو جلسه با ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی فقط ویژه بررسی مسائل حوزه دانش‌آموزان استثنایی تشکیل شده که تعهد کردیم در همه حوزه‌ها با علاقه از این افراد حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه اگر یاد دادن مهارت و آموزش بسیار با اهمیت بوده، می‌توان گفت همکاران در بخش استثنایی اقدامات زیادی و دلسوزی فراوان انجام داده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان رویکرد دوم دستگاه آموزشی را تکریم معلم بیان کرد و ادامه داد: اگر معلم نخواهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و عنصر اصلی در دستگاه تعلیم و تربیت معلمان هستند و باید برای رفع مشکلات معلمان اهتمام داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سهم مربیان مدارس استثنایی ویژه بوده و باید مسؤولان این را به عنوان اصل بدانند، افزود: در استان ما اگر مدیری در دستگاه‌های دیگر کم کاری داشته، شاید قابل قبول باشد ولی در سیستم آموزش و پرورش چنین چیزی وجود ندارد که رویکرد مناسبی را برای آن انتخاب کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در حوزه مدارس استثنایی علاوه بر داشتن مدیریت، بخش عاطفه انسانی و تحمل و دلسوزی بسیار راهگشا است.
وی به رویکرد سوم آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در رویکرد سوم باز هم مدارس استثنایی نیاز به هماهنگی با اولیا دارد و اگر در مدارس معمولی ارتباط با اولیا مهم بوده ولی در مدارس استثنایی مهم‌تر است و باید توجه ویژه به مشارکت عمومی داشت.
پاشایی متذکر شد: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای ساخت و ساز مدارس وجود دارد که  ۷۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت مردمی و در زیر سایه اعتماد مردم به دستگاه عمومی آموزش و پرورش جمع شده است.
وی با بیان اینکه والدین در اوایل، توانایی پذیرش اختلالت فرزندان خود را ندارند و نمی‌توانند قبول کنند که فرزندانشان در مدارس استثنایی باشد، ادامه داد: اگر خود را جای آنها بگذاریم متوجه سختی موضوع خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: عرصه همکاری مراکز استثنایی با اولیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید گسترش یابد.
وی تاکید داشت: بنده با علاقه و انگیزه به حوزه استثنایی و با برنامه مدون پشتیبان آنها هستم و در این بخش چیزی به نام ندارشتن، حتی با محدودیت‌های مالی وجود ندارد.
پاشایی با یادآوری اینکه اعتبارات خوبی از دولت برای بخش استثنایی توسط رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گرفته شده، بیان کرد: پیگیری معجزه می‌کند و باید پیگیر کارهای عزیزان باشیم و با پیگیری‌های مسؤولان مرتبط در حال پیشرفت هستیم.
در پایان مراسم از همکاران و دلسوزان مدارس استثنایی استان تجلیل صورت گرفت.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.