مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری 231 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دینی در مراسم گازرسانی به روستاهای استان به مناسبت دهه فجر گفت: در سال‌جاری 231 روستای استان آذربایجان‌شرقی که اکثراً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که با بهره‌برداری از آنها میزان برخورداری در مناطق روستایی از نعمت گاز 90 درصد در شهرها به صد در صد افزایش یافته است که این رقم با احتساب شهری و روستایی میزان برخورداری در سطح استان 97 درصد است.
وی راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ مکانیزه مرکز امداد گاز در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح که به‌صورت پایلوت در این شهرستان راه‌اندازی شده با اجرای موفق آن شاهد پاسخگویی مناسب به شهروندان و شاهد رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.
مدیرعامل گاز استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به افتتاح خط 16 اینج اهر – ورزقان منشعب از خط ارمنستان گفت: با اتمام این پروژه شاهد پایداری گاز در منطقه ارسباران و تأمین گاز مورد نیاز طرح های بزرگ صنعتی منطقه شامل مس سونگون، مس انجرد، نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و کارخانه های موجود در شهرک های صنعتی اهر و بیلوردی خواهیم بود.
وی به دیگر مزایای این پروژه گازرسانی اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه زیرساخت‌های لازم برای تأمین خوراکی طرح‌های مهم پایین دستی پتروشیمی و سایر طرح‌ها فراهم شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.