نتانیاهو به دنبال تشکیل مثلث صهیونیستی-انگلیسی-آمریکایی برای تصمیم‌گیری در مورد تهدیدات منطقه‌ای و مقابله با ایران است!

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «بنیامین نتانیاهو» در سفر اخیرش به لندن و دیدار با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از وی تشدید تحریم‌ها علیه ایران را طلب می‌کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در 15 فوریه سال جاری نخستین ملاقاتش را با دونالد ترامپ خواهد داشت. به نظر می‌رسد نتانیاهو در این دیدارها به دنبال تشکیل مثلث صهیونیستی-انگلیسی-آمریکایی است تا به تعبیر خودش در مورد تهدیدات منطقه‌ای و مقابله با ایران تصمیم‌گیری کنند.


تجدید پیمان انگلیس و آمریکا با نتانیاهو

«تراز می» نیز در دیدار نتانیاهو با وی علی‌رغم تعهدات کشورش به ایران و جامعه بین‌الملل به طور لفظی از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرده، اما رفتار‌های ایران را ثبات زدا توصیف می‌کند و می‌گوید که باید نسبت به این گونه رفتارهای ایران هشیار بود! اینگونه سخنان غیرمنصفانه اما از سوی مطبوعات این کشورها نیز مورد موأخذه قرار می‌گیرد به طوری که روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی سخنان ضد ایرانی نتانیاهو در دیدار با همتای انگلیسی‌اش را افراطی می‌خواند و می‌نویسد: «اسرائیل با تشدید لفاظی‌ها علیه ایران سعی در انحراف افکار عمومی از ساخت‌و‌سازهایی دارد که پس از روی کار آمدن ترامپ در کرانه باختری تشدید شده است.»

ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی مدتها به دنبال طرحی برای تصویب و قانونی کردن شهرک سازی‌ها در پارلمان اسرائیل بود که سرانجام با 60 رای موافق و 52 رای مخالف موفق به تصویب آن شد این در حالی است که جامعه بین‌الملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای ادامه شهرک‌سازی اسرائیل در خاک فلسطین را محکوم و آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

تجدید پیمان انگلیس و آمریکا با نتانیاهو

نتانیاهو از ایران وحشت دارد

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، وحشت نتانیاهو از انقلاب اسلامی ایران را موقعیت متزلل رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و اظهار داشت: نتانیاهو همواره شدیدترین مواضع را علیه ایران داشته و هیچگاه در دشمنی با ملت ایران کوتاهی نکرده است و از هر فرصتی برای تکرار مواضع خود استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ارزیابی تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا مانند سیا و پنتاگون این است که صهیونیزم رو  به اضمحلال است، بیان داشت: اسرائیل حکومتی جعلی است که با هدف تشکیل دولت یهود صهیونیست از طریق مهاجرت یهودیان از کشورهای مختلف ایجاد شد؛ اما سیاست‌گذاران این طرح امروز به این نتیجه رسیده‌اند که شکست‌های پی‌در‌پی صهیونیست‌ها مقابل حزب الله و حماس و بیداری رو به گسترش است این حکومت ساختگی را متزلزل کرده و مشکلات اقتصادی قدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی هم مزید بر علت شده تا مهاجرینی که روزی به سمت فلسطین سوق داده شدند امروز به فکر بازگشت به موطن اصلی خود هستند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه تهدیدات نخست وزیر رژیم صهیونیستی همیشه وجود داشته و با آمدن ترامپ تفاوتی ایجاد نشده تصریح کرد: باوجودی که ترامپ و دستیارانش الفاظ بسیار تندی را به کار می‌برند؛ اما به خوبی آگاهند که کاری از دستشان بر نمی‌آید. دنیا می‌داند ترامپ برای پیروزی در انتخابات چه چهره‌ای از آمریکا به تصویر کشیده است. او در مناظره‌های انتخاباتی خودش تا حدودی چهره‌ اقتصادی کشورش را برملا و اعلام کرد که آنها حتی توان ساخت مدرسه در بعضی از ایالاتشان را ندارند و هزینه 6هزار میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در جنگ‌های عراق و افغانستان دستاوردی برای آن‌ها نداشته است. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر آنکه اگر آنها از دولت‌های غیر منسجم عراق و افغانستان شکست خوردند قطعا شکست آنها در برابر ایران خیلی سنگینتر خواهد بود اظهار داشت: ترامپ به خاطر مواضعی که داشته نه تنها در درون دچار مشکل شده بلکه با همسایه های ایالات متحده، هم پیمانانش، ناتو و سازمان ملل هم دچار اختلافات اساسی شده است.

تجدید پیمان انگلیس و آمریکا با نتانیاهو

اسرائیل به زودی مجبور به ترک فلسطین خواهد شد

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال شهرک سازی در مناطق اشغالی بوده و اگر موضعی هم علیه این اقدام آنان گرفته شده باشد در حد بیانیه بوده و عملی برای جلوگیری از آن تصویب نشده است. اما اسرائیل در آینده نه چندان دور به انهدام این شهرک‌ها اقدام خواهد کرد. چرا که دیر یا زود مجبور به ترک فلسطین خواهند شد.

وی در انتها با اشاره به اینکه اوباما در جایی گفته بود اگر ما وارد جنگ با ایران شویم حزب الله اسرائیل را نابود خواهد کرد تاکید کرد: بنابراین اگر اسرائیل خطایی را مرتکب شود، ایران و حزب الله قدرت نابودی رژیم صهیونیستی را دارند و این موضوع واقعیتی گریز ناپذیر است که خود نیز به آن واقف هستند.

انتهای پیام/

گزارش از: محمد صادق کلبادی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار