رئیس شورای ملی ایرانی-آمریکایی گفت هدف اصلی دستور ضدمهاجرتی دولت جدید آمریکا، ممنوع کردن ورود پیروان دین اسلام به این کشور بود.

رئیس شورای ملی ایرانی-آمریکایی: هدف اصلی دستور ترامپ، ممانعت از ورود پیروان یک دین خاص بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، رئیس شورای ملی ایرانی-آمریکایی گفت دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید درباره اتباع عربستان سعودی و امارات صادر می شد.

«تریتا پارسی»، بنیانگذار و رئیس شورای ملی ایرانی-آمریکایی، در گفتگو با این شبکه  اعلام کرد: «فرمان اجرایی ترامپ به دادگاه رسیده است. فکر می‌کنم این فرمان به سختی بتواند در دادگاه دوام بیاورد. دولت ترامپ ناخواسته فاش کرد هدف از این طرح، ممنوعیت ورود مسلمانان بوده است. رودی جولیانی در یکی از مصاحبه ها اساسا گفته است رئیس جمهور ترامپ از او پرسید چگونه می تواند مانع ورود مسلمانان شود و جولیانی به دنبال یافتن راهی برای این منظور رفت. این طرح به گونه‌ای تنظیم شد که پیروان یک دین خاص را هدف قرار ندهد؛ زیرا اگر این طرح به این صورت تنظیم می‌شد ناقض قانون اساسی آمریکا می‌بود، اما حالا آنها فاش کرده‌اند که هدف اصلی این فرمان، ممنوع کردن (ورود) پیروان یک دین خاص بوده است.

وی افزود: «مشخص نیست دیوان عالی آمریکا در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ کند. اگر هم قرار باشد ممنوعیتی درباره اتباع کشورهایی برای ورود به آمریکا اعمال شود باید درباره اتباع کشوری باشد که در خاک آمریکا اقدامات تروریستی صورت داده اند. منظورم اتباع کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات عربی متحده است، اما نکته جالب توجه این است که این کشورها در فهرست دستور جدید ترامپ قرار نگرفته اند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار