اهالی رسانه باید صاحب دانش، فكر و برخوردار از سجایای اخلاقی و رفتاری باشند

رئیس سازمان صداوسیما در نشست تخصصی مجریان گویندگان و خبرنگاران مراكز استان‌ها، بیان کرد: انس مردم با صداوسیمای مراكز استانی، از موفقیت‌های رسانه ملی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی صداوسیما، دكتر علی‌عسكری در این نشست با تبریك سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، امروز به قدرت بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده است.
 
رئیس رسانه ملی در ادامه با اشاره به انتخابات سال آینده و اهمیت آن، مشاركت فعال در برگزاری این انتخابات را از مأموریت‌های مهم سازمان صداوسیما برشمرد و افزود: مراكز استان‌ها مقدمات این كار را آغازكرده اند كه باید تمهیدات لازم به طور كامل فراهم شود.
 
دكتر علی‌عسكری همچنین با اشاره به اینكه خبرنگار باید آگاهی كامل به مسایل داشته باشد، گفت: وقتی یك بسته خبری تولید می‌شود باید علم و دانش در آن بسته خبری محسوس باشد و در برنامه‌های گفتگومحور نیز باید به بار معنایی كلمات اشراف داشت.
 
رئیس رسانه ملی گفت: كسی كه وارد رسانه ملی می‌شود و در قاب تلویزیون جای می‌گیرد خود او یك رسانه است و باید مسلط، با دانش و با روحیه باشد و در كنار این ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، به شرایط عمومی همچون پایبندی به باورها مجهز باشد.
 
دكتر علی‌عسكری، تقوای الهی و اعتقادی، سجایای فكری و فلسفی، مطالعه و خویشتن‌داری و رعایت عدالت را از ویژگی‌های مهمی دانست كه باید كاركنان رسانه ملی بویژه مجریان، گویندگان و خبرنگاران رسانه ملی دارای این خصایص باشند.
 
رئیس سازمان صداوسیما تأكید كرد: فردی كه می‌خواهد در رسانه ملی فعالیت كند باید انقلابی و انسان ریشه‌دار باشد تا بتواند مجری و هنرمندی خوب شود.
 
رئیس رسانه ملی با بیان اینكه ذات كار گویندگی و اجرا، هنرمندانه و نیازمند هوش و ادراك فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: مجری به عنوان ویترین رسانه همواره مورد توجه مخاطب و در مواردی به عنوان الگو قرار می گیرد، بر این اساس مجریان و گویندگان تلویزیونی باید ضمن حركت در مسیر تحقق اهداف رسانه برای حفظ این جایگاه تلاش كنند.
 
دكتر عسكری با تاكید بر ضرورت رعایت توازن، عدالت  و بی طرفی دربرنامه‌ها و گزارش های خبری تصریح كرد:  رعایت انصاف و حفظ مرز میان اطلاع‌رسانی درست و پرهیز از تخریب اعتماد و حس امنیت جامعه همواره از دغدغه‌های رسانه ملی است كه در این میان  نقش گویندگان و مجریان برنامه های خبری و تلویزیونی تعیین كننده است.
 
وی در پایان به مجریان ، گویندگان و خبرنگاران مراكز استانی توصیه كرد كه ارتباط خود را با بخش های پژوهشی و افكار سنجی سازمان به ویژه مركز تحقیقات افزایش دهند و ضمن اطلاع از دیدگاه‌ مخاطبان در جهت رضایت آنان و ارتقاء عملكرد سازمان  گام بردارند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار