وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری،گفت: خوشحالیم که رئیس جمهور برای دوره بعدی هم در انتخابات شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور در بندرعباس گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 21 هزار تخت به بیمارستان ها افزوده و دوهزار و 500 خانه بهداشت در کشور راه اندازی شده است .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین  5هزار مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی در کشور راه اندازی شده است .

قاضی زاده پیش بینی کرد: در سال آینده 20 هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان های کشور اضافه شود . 

وی با اشاره به طلب 5 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت  از سازمان تامین اجتماعی افزود: تا کنون حدود 850 میلیارد تومان این بدهی برای دریافت دارو دریافت شده است .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : هرمزگان در حوزه خدمات در بخش بهداشت و درمان زیر ساخت های خوبی ندارد و باید سازمان برنامه و بودجه اعتبارات این استان را افزایش دهد. 

قاضی زاده هاشمی بر ضرورت تقویت  امکانات پزشکی ،آمبولانس هوایی ، آمبولانس دریایی و اورژانس های جاده ای در استان تاکید کرد.
جاسم جادری استاندار هرمزگان هم در این نشست  گفت : بخش بهداشت ودرمان استان نیازمند توسعه بیشتر است .

وی افزود :با توجه به درآمد بالای هرمزگان متاسفانه  سهم استان از اعتبارات و امکانات بسیار کم است و  باید افزایش یابد .

وزیر بهداشت و درمان همچنین اضافه کرد: در آستانه ورود به انتخابات ریاست جمهوری هستیم و خوشحالم از اینکه دکتر روحانی تصمیم گرفته‌اند در انتخابات آتی انتخابات شرکت کنند و امیدوار هم هستیم مورد اعتماد مردم قرار گیریم و رای بالاتر از 24 خرداد 92 برای ادامه مسیر کسب کنند.

جادری استاندار هرمزگان خواستار همکاری و مشارکت شرکت ها، پالایشگاه ها و مناطق ویژه استان در بخش درمان شد .

استاندار هرمزگان گفت: در دولت تدبیر و امید 11 میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند . 

جادری افزود: امکانات بهداشتی و درمانی برای جمعیت 500 هزار نفری شرق استان در مقایسه با دیگر نقاط کشور بسیار ضعیف است.

 حسین هاشمی تختی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم از وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی خواست که نگاه ویژه به مناطق محروم، افزایش تخت های بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی در مناطق محروم استان داشته باشد .

حسین هاشمی تختی افزود: هرچند وضعیت بهداشت استان در سال های اخیر نسبت به گذشته پیشرفت یافته است اما کافی نیست.

اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور با هدف برنامه عملیاتی سال 96 به مدت دو روز در بندرعباس برگزار می شود .

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار