رییس سازمان دانشجویان از کاهش یک سوم مراجعات دانشجویی با راه اندازی سامانه دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رییس امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم رونمایی از طرح سامانه دانشجویی که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: یکی از کارهای مفید در سازمان امور دانشجویان در دولت تدبیر امید ارایه خدمات بهتر در این طرح است که شاید اولین هدف کار سازمان امور دانشجویان در این دوره ارائه خدمات خرید و بهینه به دانشجویان داخل، خارج، فارغ التحصیلان و ارباب رجوع سازمان امور دانشجویان باشد.

رییس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: این پروژه ۲ سال و نیم است که آغاز شده است و طی چند ماه آینده مرحله اصلی به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: عمده فاز این پروژه (سامانه دانشجویی) که امروز افتتاح شد، در چهار اداره کل دانشجویان داخل، بورس و اعزام، دانشجویان غیر ایرانی و فارغ التحصیلان بود که این چهار اداره کل بیشترین مراجعه کننده را داشتند.
 
صدیقی افزود: بخش های دیگر مانند تربیت بدنی، نظارت و پیگیری، مرکز مشاوره که نسبت به بخش های دیگر کمتر مراجعه کننده داشتند، طی دو سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.
 
رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با راه اندازی سامانه دانشجویی، بین دستگاه های نظام وظیفه، وزارت امور خارجه، وزارت علوم همکاری خوبی به وجود آمده است، فرآیند مربوط به دانشجویان خارج از کشور بسیار تسهیل شده است.

وی در خصوص هدف از طرح این سامانه افزود: ارایه خدمات الکترونیکی به دانشجویان و ارباب رجوع است که با راه اندازی این سامانه ۷۰درصد خدمات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دانشجویان انجام می شود.

صدیقی بیان کرد: در سال گذشته با حضور ۹۰ درصدی مراجعه کننده در سازمان امور دانشجویان مواجه بودیم که با راه اندازی سامانه این تعداد کمتر هم می شود.

وی گفت: کاهش تردد ارباب رجوع، تسریع در امر خدمات رسانی به صورت موثر و کارا و افزایش دقت عمل و کاهش خطاهای انسانی از مزایای این سیستم است.

رییس امور دانشجویان وزارت علوم افزود: با اجرای این طرح تعداد مراجعات به یک سوم کاهش پیدا کرده است که از ۱۵۰ هزارتا به حدود ۹۰ هزارتا رسیده است

وی عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه امکان ارایه خدمات و طرح مبتنی بر اطلاعات جامع دانشجویان و دانش آموختگان تسهیل بخشیده می شود.

صدیقی با اشاره به برگزاری مراسم دانشجویان نمونه اظهار داشت: در سالهای گذشته فرآیند مربوط به دانشجویان نمونه به خاطر تاخیری که در ارائه مدارک وجود داشت، باعث می شد که هر سال این مراسم را با تاخیر و در سال آینده برگزار کنیم اما امسال مراسم دانشجویان نمونه ۹۵ در ۴ اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.