بزرگترین مجموعه مخازن بخش خصوصی کشور در حد فاصل شهرستان های گناوه و دیلم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، بزرگترین مجموعه مخازن بخش خصوصی کشور با حضور مسئولان مربوطه در حد فاصل شهرستان های گناوه و دیلم به بهره برداری رسید.

این تاسیسات که در زمینی به مساحت 100 هکتار اجرا شده ، می تواند 10 میلیون بشکه نفت ذخیره کند تا برای کار صادرات به بندر خارگ منتقل شود.

این مجموعه با دانش متخصصان داخلی اجرا شده است و پس از ساخته شدن آن 36 درصد به ظرفیت ذخیره‌سازی و صادراتی کشور اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا در آیین افتتاح این پروژه یادآور شد: یکی از مهم ترین مزیت‌های این پروژه، استفاده از تکنولوژی برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی با استفاده از اتاق های کنترل هوشمند است.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا با بیان این که این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه ای ، 2 مخزن 500 هزار بشکه ای و چهار مخزن هر کدام به ظرفیت 250 هزار بشکه است، افزود: این تاسیسات در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران احداث شده است و پس از جمع آوری نفت منطقه گوره و گناوه زمینه انتقال آن را به جزیره خارگ برای صادرات فراهم می کند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.