مخازن در حال بازسازی پایانه نفتی خارگ تا تاپایان امسال وارد مدار عملیاتی می‌شود.

بازسازی مخازن ذخیره نفت در خارگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مخازن در حال بازسازی پایانه نفتی خارگ تا تاپایان امسال با استفاده از توان نیروی داخلی تکمیل و وارد مدار عملیاتی می‌شود.

سید پیروز موسوی با بیان اینکه سالانه به ظرفیت 3 میلیون بشکه مخازن نفت خام خارگ تعمیر می‌شود افزود: اکنون 3 مخزن یک میلیون بشکه‌ای بدست متخصصان شرکت پایانه نفتی در حال بازسازی است که یک مخزن در نیمه نخست و دو مخزن دیگر تا پایان امسال در مدار سرویس عملیاتی قرار می‌گیرد.

وی از کاهش واردات پودر میکروبی برای پاک کردن خاک آلوده در مخازن ذخیره نفت خام خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد سامانه جلوگیری از رسوبات مخزن با جهاد دانشگاهی و صنایع داخلی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده اجرای این طرح‌ها بدست توانمند متخصصان داخلی را موجب کاهش وابستگی برای تهیه قطعات و تجهیزات موردنیاز و صرفه‌جویی ارزی برای کشور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران با اشاره به اینکه 94 درصد صادرات نفتی کشور از پایانه نفتی خارگ صورت میگیرد اضافه کرد: از 12 پروژه مهم صنعت نفت در سال گذشته 6 پروژه آن مربوط به شرکت پایانه‌های نفتی است که این مهم نقش تاثیرگذار این شرکت نشان می‌دهد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.