معاون ناوگان راه آهن ایران گفت: از ابتدای دی ماه سال آینده کلیه واگن های بالای 30 سال باید از رده خارج شوند مگر اینکه بازسازی شوند.

بازنشستگی واگن های 30ساله!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ بابک احمدی در مراسم افتتاح پروژه های ریلی اداره کل راه آهن کرمان گفت: طی سال های گذشته کل واگن های باری و مسافری راه آهن را به بخش خصوصی واگذار کردیم اما انتظاراتی که داشتیم، محقق نشد و توسعه ها و نوسازی ناوگان اتفاق نیفتاد.

وی افزود: از ابتدای دی ماه سال آینده کلیه واگن های بالای 30 سال باید از رده خارج شوند مگر اینکه بازسازی شوند.


احمدی بیان کرد:کل شبکه ریلی کشور 2300 واگن مسافری داشت که تا یک و نیم سال قبل واگن 68 ساله داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید واگن ها تعمیر یا از رده خارج شوند و تقریبا کل واگن ها از رده خارج شده و از سال قبل تاکنون نزدیک به 500 واگن مسافری را از دست دادیم.

معاون ناوگاه راه آهن ایران گفت: بنابراین از اکنون به بازسازی 800 واگن برای سال آینده نیاز داریم و باید شرکت جوپار فعالیتهایش را در زمینه تعمیرات گسترش دهد و کارخانه پلورسبز زرند نیز می تواند بخشی از بازسازی ها را انجام بدهد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: برای ورود ناوگان جدید به شبکه تسهیلاتی داریم و براساس قانون ماده 67 سال 93 باید تسهیلات به سرمایه گذارارن بخش ریلی را تضمین کنیم و بانک ها موظف هستند بپذیرند.

وی افزود: یکی از ریسک های سرمایه گذاری، نوسان نرخ ارز است که در این زمینه مازاد بر 10 درصد افزایش نرخ ارز سالانه را راه آهن ضمانت می کند.

احمدی در پایان تاکید کرد: امروز تعمیرات غیر استاندارد و غیر اصولی معنی ندارد.

باحضور معاون راه آهن ایران نخستین کارخانه تعمیرات واگن های مسافربری و باری جنوب شرق با اعتبار ده میلیارد تومان در کرمان راه اندازی شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.