بیش از 10 هزار نفر جهادگر در قالب اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی و یک روزه طرح صالحین به مناطق محروم برای بهسازی و زیباسازی مدارس اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: امسال 7 هزار نفر جهادگر بسیجی در غالب اردوهای 7 روزه و 10 روزه در 270 گروه جهادی 21 نفره به مناطق محروم ایلام، اصفهان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری اعزام شده‌اند.

احسان‌الله رضاپور افزود: بیش از 10 هزار نفر جهادگر هم در قالب اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی و یک روزه طرح صالحین به مناطق محروم برای بهسازی و زیباسازی مدارس اعزام شده‌اند.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: 270 گروه جهادی با حمایت سپاه صاحب‌الزمان(عج) و 221 گروه دیگر نیز به واسطه حمایت آستان قدس رضوی پشتیبانی شده‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام 250 نفر جهادگر برای نوروز 96 گفت: امسال سازمان بسیج سازندگی توانسته برای 2 هزار و 560 نفر در استان اصفهان اشتغال‌زایی کند.

رضاپور با اشاره به 40 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان اضافه کرد: مرمت خانه روستاییان، احداث مسجد، غسال‌خانه، سرویس بهداشتی در مناطق محروم از جمله این پروژه‌هاست.

وی از حفر کانال خاکی دشت سجزی در سطح 500 هکتار خبر داد و اذعان داشت:این پروژه با اعتبار 130میلیون تومان و با هدف استفاده از آب پساب‌های فاضلابی یک ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در مجموع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان، جلوگیری از بیابان‌زایی و مهار کانون‌های بحران استان کلیدزده شده و تا سال آینده 358 هکتار بیابان‌زدایی با کاشت 46 هزار نهال در شرق اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید که این طرح در دشت سجزی حدود 50 هکتار خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خاطرنشان کرد: در این طرح با به کارگیری 392 نفر در قالب 191 گروه از نیروهای بسیجی با 2 هزار و 450 ساعت کار 500 هزار قطعه طیور در 370 روستای استان اصفهان واکسینه شدند.

رضاپور با بیان اینکه بسیج سازندگی در آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز با دامپزشکی همکاری داشته است، یادآور شد: البته این کار خطرناکی است که فقط از عهده بسیج برخواهد آمد.

وی با اشاره به مشارکت فعال در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به عنوان عضو ثابت، تأکید کرد: بسیج سازندگی طرح کرامت را هم با هدف تحت پوشش قرار دادن معتادان پاک شده با همکاری دستگاه‌های مختلف جهت اشتغال‌زایی و مشاوره در دستور کار دارد.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با اعلام برنامه‌های آتی این سازمان عنوان داشت: بازبینی و تدبیر در شیوه برگزاری اردوهای جهادی جهت اعزام داوطلبان به مناطف داخل استان، شناسنامه‌دار کردن مناطق محروم، برگزاری جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی، مستندسازی و گزارش‌دهی از قبل و بعد حضور نیروهای جهادی در مناطق محروم و نگاه مبتنی بر توانمندسازی و خوداتکایی اهداف پیش روی این سازمان خواهد بود.

وی لازمه تحرک بخشی به اشتغال را بستر مستقیم شناسایی منابع و ظرفیت‌ها دانست و متذکر شد: پیگیر برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه صنایع دستی و امضای تفاهمنامه با بسیج اصناف جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی اشتغال‌زا هستیم.

رضاپور بیان داشت: برای متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی تولید محتوا و جزوات آموزشی چندرسانه‌ای را خواهیم داشت و در بحث عمرانی باید با سازمان‌ها و دفاتر روستایی و کمیته امداد ارتباط‌گیری قوی‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به قانون اصلاح اختیارات بسیج سازندگی ابراز کرد: طبق این قانون سازمان موظف است در پروژه‌های غیرانتفاعی که از عهده دیگر دستگاه‌ها خارج است به عنوان یک دستگاه اجرایی وارد مشارکت شود.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان اظهارداشت: بسیج سازندگی به هیچ وجه وارد پروژه‌های لوکس نخواهد شد و همواره پیگیر بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق محروم و عام‌المنفعه مثل طرح آبرسانی روستای فلاورجان که 20 سال بر زمین مانده بود، است.

وی تصریح کرد: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی شامل اصلاح الگوی مصرف، استفاده از کالای ایرانی و افزایش میزان تولید با حمایت از طرح‌های کارآفرینی از برنامه‌های این سازمان است.

رضاپور ادامه داد: ایجاد و تولید نمایشگاه‌های دائمی و سیار از محصولات و توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی و برگزاری دوره‌ای این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های دیگر استان جهت اطلاع‌رسانی به عامه مردم از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان است.

وی ابرازداشت: برای رفع مشکل بیکاری کشاورزان شرق استان اصفهان، ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های کم‌آبی چون کشت زعفران و ایجاد گلخانه پیشنهاد شده و برای بیش از 200 نفر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان یادآورشد: علی‌رغم اینکه در بحث بیابان‌زدایی منابع طبیعی متولی است ولی بسیج سازندگی اصفهان توانسته رتبه اول را در خدمات‌رسانی در سطح کشور کسب کند و طرح آزمایشی بیابان‌زدایی در آران و بیدگل اکنون مورد بازدید افراد زیادی از کشورهای مختلف برای انتقال تجربه است.

وی بیان کرد: بیش از 500 طرح غیر تسهیلاتی توأم با آموزش داریم که زمینه انجام هر کاری را فراهم خواهد ساخت.

رضاپور در پایان اذعان داشت: ترویج فرهنگ کارآفرینی و کمک به رفع بی‌سوادی، توانمندسازی بسیج در کسب و کار فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی شبک زندگی اسلامی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.