همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بوم گردی کومه بی بی سید ابرکوه افتتاح شد.

 فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: بوم گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند. 

 دانش یزدی افزود: بوم گردی، واژه پیچیده و غریبی نیست، رفتن و بودن در طبیعت و عشق ورزیدن به آن است؛ سفری است مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین منطقه گردشگری خاصی می شود. 

وی ادامه داد: تاکنون 43 اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده بود که با افتتاح بومگردی کومه بی بی سید، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به 44 واحد رسیده است. 

  دانش یزدی  یادآور شد: اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و چند روستای استان مستقر می باشند و هریک از این اقامتگاه های بومگردی خدمات خاصی را ارائه می دهند . 

وی گفت: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی جهت اسکان گردشگران است که این هدف در اقامتگاه بومگردی کومه بی بی سید شهرستان ابرکوه به خوبی رعایت شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در ادامه از بومگردی کومه بی بی سید ابرکوه به عنوان یکی از دیدنی ترین و کم نظیرترین اقامتگاه های بومگردی استان یاد کرد.

علاوه بر طعم غذاهای بومی و محلی، آشنایی با صنایع دستی و لباس سنتی خاص منطقه، میراث ناملموس ابرکوه را در این بوم گردی می توان دید. 

 اقامتگاه بومگردی کومه بی بی سید ابرکوه در محله پشت آسیاب ابرکوه، در چند قدمی سرو کهنسال و در دل بافت تاریخی این شهر تاریخی قرار دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار