دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز پرچمدار بیداری اسلامی، ایران است، بنیانگذار موج جدید بیداری اسلامی حضرت امام (ره) و ادامه‌دهنده این راه مقام معظم رهبری هستند.

ایران امروز پرچمدار بیداری اسلامی است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشكل‌هاى گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این همایش قریب به 400 نفر از علما و اندیشمندان جهان اسلام در سالگرد پیروزی انقلاب به تهران آمدند گفت:‌ این گردهمایی جهت هم‌اندیشی جهان اسلامی و بیداری اسلامی است.

وی افزود: میهمانان این همایش از نهضت‌ها و گروه‌های مختلف مرتبط با جهان اسلام و بیداری اسلامی هستند و پس از ایراد سخنرانی‌های شرکت‌کنندگان چشم‌اندازی جهت وحدت امت اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام تهیه خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی گفت: در بیداری اسلامی همه کشورهای اسلامی درطول تاریخ معاصر و گذشته نقش داشتند، امروز پرچمدار بیداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران است، بنیانگذار موج جدید بیداری اسلامی حضرت امام (ره) و ادامه‌دهنده این راه مقام معظم رهبری هستند.

ولایتی در ادامه افزود: میهمانان از کشورهای مختلف اسلامی به دعوت جمهوری اسلامی و دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی به ایران می‌آیند تا آخرین تحولات جهان اسلام مورد بحث قرار گیرد، امیدواریم در این هم‌اندیشی بتوانیم با وحدت کلمه بیشتری میان فرهیختگان جهان اسلام در مقابل سیل عظیم توطئه‌‌هایی که علیه مسلمانان شکل گرفته، بایستیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از تفرقه باید هرچند وقت یکبار این هم‌اندیشی‌ها برگزار شود اظهار داشت: در نشست امروز از کشورهای مختلف از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، ترکیه و روسیه به سخنرانی‌ پرداختند، امیدواریم نتیجه این گردهمایی منجر به نزدیک شدن مسلمانان و هم فکری هرچه بیشتر آنان شود.

ولایتی همچنین در مورد کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به فلسطین گفت: بدون تردید با الهام گرفت از انقلاب اسلامی است که ما شاهد انتفاضه‌های مختلف بودیم، اینکه ملت فلسطین توانسته گام‌های بلندی در مقاومت بردارد و غزه را آزاد کند نشان دهنده این است که این آمادگی وجود دارد تا با مبارزه، سایر سرزمین‌های اسلامی نیز آزاد شوند.

وی تاکید کرد: بدون تردید وضعیت فلسطینی‌ها بعد از انقلاب به مراتب قوی‌تر از قبل از پیروزی انقلاب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار