معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش 4 برابری تخت های بیمارستانی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، صادق حضرتی افزود: تا قبل از انقلاب 7 بیمارستان در اردبیل دایر بود که امروز به ۱۵ مورد افزایش یافته؛ در عین حال تخت‌های بیمارستانی نیز از ۵۰۰ مورد به هزار و ۷۸۶ مورد یعنی 4 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان هزار تختی در اردبیل نیاز مبرم بوده و انتظار می‌رود نسبت به تحقق آن اقدام شود افزود: با وجود افزایش قابل‌توجه تخت‌های بیمارستانی در اردبیل همچنان با کمبود مواجه هستیم.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل متذکر شد: قبل از انقلاب تخت‌های تخصصی دایر نبود که امروز به ۷۵ مورد تخت ICU، ۵۶ مورد تخت CCU و ۱۲۰ تخت دیالیز افزایش یافته است.

به گفته حضرتی خدمات پیشرفته درمانی در سطح استان فعال شده و ۱۷ کلینیک تخصصی در استان دایر شده است.

وی افزود: تعداد پزشکان عمومی از کمتر از ۵۰ نفر به ۵۷۵ نفر افزایش یافته و تعداد پزشکان متخصص از کمتر از ۲۰ نفر به ۲۷۳ نفر رسیده است.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به فعال شدن ۳۰ پزشک فوق تخصص ادامه داد: در عین حال تعداد آزمایشگاه‌های طبی از هشت مورد به ۵۰ مورد افزایش دارد.

حضرتی به فعال شدن ۸۵۰ به ورز، ۵۱۰ خانه بهداشت روستایی و ۶۰ پایگاه بهداشت اشاره و تأکید کرد: مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی نیز از ۵۷ مورد در قبل از انقلاب به ۱۱۰ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود توسعه خدمات و امکانات بخش درمان همچنان افزایش تعداد مراکز بهداشتی و درمانی و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام مورد تأکید است.

وی به ضرورت تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در پارس‌آباد، ۳۲ تخت خوابی در کوثر، بیمارستان امام رضا و بیمارستان معوض فاطمی تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.