فرماندار کاشان گفت: امسال بالغ‌بر 200 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 3 هزار و 800 میلیارد ریال با رشد 25 درصدی اعتبارات در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مؤمنیان  امروز در آیین افتتاح هایپرمارکت «کاشان مال» اظهار کرد: مقایسه وضعیت امروز کشور با 40 سال پیش گویای توفیقات و تأمین رفاه و آسایش در کشور به‌واسطه تلاش‌های صورت گرفته و بهبود شرایط است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید پس از استقرار توجه به مشکلات جدی به روستاها بود، به‌ویژه در شرایطی که حیات مردمان این بخش‌ها در مخاطره بود.

فرماندار کاشان تأکید کرد: ما نیز تلاش کردیم در دهه فجر امسال نگاه بیشتر و متفاوت‌تری به حوزه روستایی داشته باشیم که در این راستا، در چهار روز گذشته بالغ‌بر 30 پروژه روستایی در جهت تأمین مشکلات اساسی مردم روستایی به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: همچنین در اسناد بالادستی استان اصفهان توجه به حوزه‌های گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌ها بود، بر این اساس در حوزه گردشگری نیز افتتاح 3 هتل و اقامتگاه سنتی با اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد ریال از جمله وجوه امتیاز این شهرستان است.

مؤمنیان خاطرنشان کرد: امسال بالغ‌بر 200 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 3 هزار و 800 میلیارد ریال با رشد 25 درصدی اعتبارات در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تلاش و برنامه دولت در جهت توسعه بخش خصوصی و تعاونی و اثبات علمی توفیق بیشتر در این بخش‌ها، افزود: حدود 63 درصد از طرح‌های اجرایی افتتاح‌شده در دهه فجر امسال در این شهرستان از طریق منابع داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: شاید پس از انقلاب تعریفی از اقتصاد مقاومتی نداشتیم که مورد اجماع تمامی بخش‌های نظام باشد، اما بر اساس منویات مقام معظم رهبری اجماع نظری در این بخش حاصل شد و رویکرد اصلی در این مسیر بکار بردن منابع داخلی در جهت‌های صحیح و اساسی بود.

وی اذعان داشت: با عزم راسخ دولت به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی توفیقات خوبی حاصل شد که ماحصل آن سنگ بنای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری شده است.

مؤمنیان با انتقاد از برخی هیاهوهای بی‌مورد سیاسی خاطرنشان کرد: ورود به اختلافات، ناشی از گفتگوهای نامناسب سیاسی و فرهنگی است و ایجاد هیجانات کاذب خیانت به جامعه محسوب می‌شود.

 وی تصریح کرد: دولت یازدهم خارج از هیاهو، غوغا و مانورهای دروغین سیاسی، مبتنی بر کار به تلاش خود جهت رفع موانع توسعه ادامه می‌دهد.

فرماندار کاشان تأکید کرد: در حال حاضر تعامل خوبی در کاشان وجود دارد که امیدواریم با تلاش بیشتر در جهت تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل از جمله دانش آموزان و دانشجویان خلاق که مسیر پرشتاب علمی را می‌پیمایند، به جایگاه درخور توسعه دست‌یابیم.

وی اضافه کرد: کاشان در هر حوزه‌ای ترازها و شاخص‌های ملی و بین‌المللی زیادی دارد، از نظر فرهنگی با برخورداری از سبقه فرهنگی و تاریخی کهن آوازه جهانی داشته و در حوزه اقتصادی نیز بالاتر از حدود 15 استان کشور قرارگرفته است.

مؤمنیان عنوان کرد: کاشان یکی از 5 نقطه بزرگ دنیا در تمامی حوزه‌های فرش ماشینی است و بیش از 75 درصد تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری فرش کشور در منطقه صورت می‌گیرد.

 هایپرمارکت «کاشان مال» 35 هزار مترمربع زیربنا دارد که فاز اول آن شامل بخش‌های تجاری، فودکورت و شهربازی افتتاح شد؛ فاز دوم شامل هتل و رستوران در نیمه اول سال آینده و همچنین دیگر بخش‌های وابسته به هتل، سالن‌های همایش، سینما و مجموعه ورزشی در فاز سوم، نیمه دوم سال آینده افتتاح خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار