رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان مزیت های بی نظیری دارد که مهمترین آن با توجه به دسترسی به آب های آزاد ظرفیت تراتزیتی این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور  بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار َشد افزود: توسعه زیرساخت های استان سیستان و بلوچستان پیشرفت های چشمگیری داشته است به طوری که با توجه به برنامه ریزی انجام شده گاز تا دو هفته آینده به زاهدان می رسد.

وی ادامه داد: باید از این ظرفیت ترانزیتی در هر ۴ حوزه دریایی، ریلی، جاده ایی و هوایی حداکثر استفاده را کرد که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در هر ۴ حوزه پیشرفت خوبی داشته ایم که افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از این موارد است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: مجموعه دولت و خصوصا شخص رئیس جمهور نگاه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان دارند از همین رو در دولت تدبیر و امید بودجه های ویژه ای برای این استان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب افزود: پیام انقلاب ایران استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت بود که  در همه آنها پیشرفت های خوبی داشته ایم.

وی گفت:  اکنون با افتخار می توانیم بگوییم در سال ۹۵ در بخش استقلال یک پیروزی بزرگ بدست آمد و آن اینکه ما توانستیم ۶ قدرت جهانی را وادار کنیم که حق هسته ای ما را به رسمیت بشناسند.

نهاوندیان با اشاره به حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در بازارهای جهانی ادامه داد: امسال برای دومین سال متوالی تراز تجاری ایران مثبت است.

وی گفت: بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول، ایران پر امید ترین اقتصاد در حال ظهور در دهه پیش رو است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار