تشديد مه غلیظ با رطوبت نسبی 96 درصد در استان خوزستان و به دنبال آن، قطع آب و برق در 11شهر این استان وزیر نیرو برای بررسی این موضوع وارد اهواز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از ساعت 4:30 بامداد امروز مه غلیظ همراه با گرد و غبار بیش از 80 درصد خطوط برق استان را از مدار خارج کرد.

بر اثر این پدیده و اتصال در تاسیسات تولید و انتقال برق ،خاموشی در چند شهر استان اتفاق افتاد که به دنبال قطع برق و آب،خطوط تلفن نیز در برخی از نواحی قطع شد.

در حال حاضر رطوبت در اهواز حدود 100 درصد اعلام شده و تمامی مدارس،مراکز آموزشی و ادارات بنا بر دستور شریعتی استاندار خوزستان تعطیل اعلام شد.


14:45وزیر نیرو  جزییات علت قطع برق را تشریح کرد/عذر خواهی وزیر نیرو از مردم خوزستان

وزیر نیرو ضمن تشکر از مردم خوزستان در صبر و شکیبایی مردم  گفت:از اشکالات به وجود آمده عذر خواهی میکنم ،انشالله مشکل به صورت کامل برطرف شود.
  
وی در خصوص علت این حادثه گفت:اگر رطوبت به تنهایی وجود داشته باشد برای صنعت برق نمی تواند مشکلی ایجاد کند چنانکه در زیر بارش های سنگین  هم صنعت برق کار خود را به راحتی انجام میدهد. از طرف دیگر گرد و غبار نیز نمی تواند برروی خطوط تاثیر گذار باشد. اما مشکل زمانی بهوجود میآید که این دو پدیده همزمان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد:به دلیل حاوی بودن گرد و غبار به املاح و ترکیب همزمان با رطوبت هوا ،مانند یک رسانا عمل کرده و موجب اتصالی در رله های حفاظتی در تاسیسات میشود.در واقع رله های حفاظتی برای جلوگیری از آتش سوزی به صورت الکترونیکی از مدار خارج شده و موجب قطع برق خطوط انتقال می شود.

آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خوزستان از زبان وزیر نیرو

وزیر نفت در مورد آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خوزستان گفت:حدود 1400 مگابایت خاموشی در اهواز ، جنوب استان خوزستان و در جنوب شرق استان به وجود آمده است و پنج نیروگاه شامل نیروگاه های رامین، زردان، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شد .

وی ادامه داد:پس از بالا آمدن آفتاب و کاهش رطوبت امکان برقراری انتقال برق از این نیروگاه ها به جز نیروگاه رامین هنوز برطرف نشده که تا یکی دو ساعت آینده این نیروگاه هم وارد مدار تولید برق می‌شود.

چیت‌چیان با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای در درون تاسیسات به وجود نیامد، اضافه کرد: این مشکلات به دلیل شرایط محیطی به وجود آمده در خوزستان ایجاد شد.

وی با تاکید بر این نکته که تمام تاسیسات وزارت نیرو مطابق با بالاترین استانداردها ساخته شده است، یادآور شد: این اتفاقات، پدیده‌های جدید و پیش بینی نشده‌ای است که این شرایط را برای ما به وجود آورد.


12:45 سفر وزیر نیرو به اهواز و بازدید از نیروگاه شهید مدحج (زرگان)

وزیر نیرو بعد از ورود در فرودگاه اهواز از نیروگاه شهید مدحج اهواز بازدید کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حمید چیت چیان به منظور رسیدگی به وضعیت قطعی آب و برق در کلانشهر اهواز و 10 شهر دیگر خوزستان دقایقی پیش وارد فرودگاه اهواز شد.

نیروگاه شهید مدحج (زرگان) در کیلومتر ۹ جاده اهواز – مسجد سلیمان، یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۴۱۸ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۳۲ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۴۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار است.

پدیده مه گرفتگی در صبح امروز و بدنبال آن قطعی آب و برق سبب تعطیلی تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی، ادارات و بانک ها در 11 شهرستان استان خوزستان شامل اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، آبادان، خرمشهر ، شادگان ، هندیجان و ماهشهر  شد.
 
همچنین 4 پرواز صبح امروز فرودگاه اهواز به علت کاهش شدید دید لغو شد.
 
گفتنی است از صبح امروز بسیاری از خطوط تلفن ثابت و همراه در سطح شهر اهواز قطع شده است.


11:49وقوع سیل و آبگرفتگی معابر خوزستان

هواشناسی خوزستان در اطلاعيه ای نسبت به وقوع سيل و آبگرفتگی معابر عمومی در اين استان از روز يکشنبه هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مديرکل هواشناسی خوزستان گفت: از بعداز ظهر فردا يکشنبه با نفوذ سامانه بارشی از سمت جنوب غرب بارش باران،  رعدوبرق و وزش باد پيش بينی می شود. 
 
کورش بهادری افزود: اين بارش ها فردا بويژه در ارتفاعات شمال غرب خوزستان چشمگير خواهد بود. 

وی تصريح کرد: بر اين اساس براي کاهش مشکلات ناشی از بارش باران و برف فراهم کردن تمامی تمهيدات لازم بويژه هنگام تردد از جاده ها  و راه های مواصلاتی توصيه می شود.

11:44سفر وزیر نیرو به خوزستان

وزیر نیرو برای بررسی وضعیت قطع برق اهواز به این شهر سفر می کند.

رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سفر وزیر نیرو برای بررسی وضعیت قطع برق اهواز به این شهر خبر داد.

حمیدچیت چیان وزیر نیرو با همراهی معاونان و مدیران‌عامل توانیر و آبفای کشور بخش آب و برق این وزارتخانه برای رصد و اقدام فوری برای کنترل این بحران عازم استان خوزستان شده است.

بر اثر بروز گرد و غبار شدید در خوزستان و مه بسیار بالای این استان، هم‌اکنون برق حدود ۹۰ درصد مشترکان در ۱۱ شهر خوزستان قطع شده است.

11:29کاهش 50 متری دید به علت رطوبت نسبی 96 درصدی در اهواز

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مه گرفتگی در ساعت 7 و سه دقیقه امروز میزان دید در کلانشهر اهواز را به 50 متر کاهش داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،کورش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت قطعی برق در اهواز امکان ارائه اطلاعات رطوبت و میزان دید سایر شهرهای استان وجود ندارد. 

وی  علت پدیده مه گرفتگی را جنوبی شدن جریانات جوی و نفوذ این جریانات از سمت خلیج فارس اعلام کرد و گفت : از اواسط وقت فردا با ورود یک سامانه بارشی به کشور، شاهد بارندگی در بیشتر مناطق استان و از جمله اهواز خواهیم بود. 

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا اواسط وقت سه شنبه در استان فعال خواهد بود. 

پدیده مه گرفتگی صبح امروز و بدنبال آن قطعی آب و برق  سبب  تعطیلی تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی  ، ادارات و بانک ها در 11 شهرستان اهواز، کارون، باوی،حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، هندیجان و ماهشهردر استان خوزستان  شد.


9:46خروج برق اهواز از مدار به دلیل رطوبت بالا و گرد و خاک

برق شهر اهواز به دلیل رطوبت بالا و گرد و خاک از مدار خارج شد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،روابط عمومی شرکت برق اهواز اعلام کرد: برق این شهر که به علت رطوبت بالا و گرد و خاک قطع شده است از ساعت ۱۰ صبح امروز به تدریج و نوبتی در مناطق وارد مدار می شود.

هاشم بالدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی در نوبت صبح،ادارات و  بانک ها در شهرستان‌های اهواز ،کارون ،باوی،حمیدیه ،دشت آزادگان ،هویزه و ماهشهر به دلیل مه گرفتگی تعطیل است.

همچنین  آبفای اهواز نیز در این ارتباط اطلاعیه ای به این شرح صادر کرد:

تصفیه خانه های  آب شماره یک و  دو  اهواز به دلیل قطعی برق از مدار خارج و آب مناطق تحت پوشش این تصفیه خانه ها قطع شده است. 

مراتب وارد مدار شدن تصفیه خانه مذکور به اطلاع شهروندان گرامی خواهد رسید. 

 شایان ذکر است این تصفیه خانه ها ۹۰ درصد آب اهواز را تامین می کنند.

8:30مدارس نوبت عصر خوزستان هم تعطیل شد

تمامی مقاطع تحصیلی شهرهای اهواز ، باوی، کارون ،حمیدیه، ماهشهر ،هندیجان، هویزه ،دشت آزادگان، آبادان ،خرمشهر  و شادگان در نوبت  عصر نیز تعطیل هستند.


8:14 تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در خوزستان/تعطیلی مدارس در نوبت صبح و عصر

تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی در نوبت صبح و عصر ، ادارات و بانک ها در برخی شهرستان های خوزستان تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت : تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی در نوبت صبح ،ادارات و  بانک ها در شهرستان‌های اهواز ،کارون ،باوی،حمیدیه ،دشت آزادگان ،هویزه و ماهشهر تعطیل است.

هاشم بالدی افزود : این تعطیلی به علت مه گرفتگی و  قطع خطوط ایستگاه‌ها برق 132 و 230 و 400  و قطع آب انجام شده است.

وی اظهارداشت : همچنین کلیه مدارس در شهرستان های شادگان ، آبادان و خرمشهر نیز به علت مه گرفتگی تعطیل است.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۳:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
باسلام،
وقتی برای خوزستان بهانه ساختگی درست می شود!!!
انگار گرد و غبار اولین بار در خوزستان بوجود آمده و تا به حال یک روزی در خوزستان نه غباری بود و نه مه آلودگی بود!!!
ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و انا لله وانا الیه راجعون و العاقبة للمتقین و استغفر الله ربی و اتوب الیه من کل ذنب عظیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
این است دولت تدبیر و امید
Iran (Islamic Republic of)
saleh
۱۸:۱۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
مشکلات ما کی رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
ماخوزستانی ها تمام این مسایل رو از چشم خانم ابتکار میبینیم...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام.باور کنید اگه برای تهران بود....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
انگاری خوزستان جزوی از ایران نیست.فقط نفت و گاز و آبش مهمه برای کشور مردمش هیچ ارزشی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
صبح به علت نبود برق وخاموشی چراغهای راهنما وهرج ومرج من تصادف کردم وحال خوبی ندارم اینه به کی بگم نه مامور راهنمایی اونجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
تنها چیزی که تو خوزستان هیچ وقت قطع نمیشه انتقال نفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
مزد ملت خوزستان فردای ۲۲ ام بهمن ماه داده شد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۴۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
از دیشب تا ساعت 2:30 نه اب داشتیم نه برق،الانم که اب نداریم،بابا به داد ما خوزستانی ها برسید مردیم از گرد و خاک و قطعی اب و برق،تو وسط تابستون تو ظهر گرما با دمای 60 درجه برقا قطع میشه،به فکر گرد و خاک هم که نیستند،بابا ما هم ادمیم به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
اصلا گرد وخاک نبود به اون صورت معلوم نیس براچی قطع میشه
Netherlands
داود
۱۳:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
خوزستان شهر فراموش شدگان
Iran (Islamic Republic of)
Hmb
۱۳:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
دروغی بیش نیست تا الان که ساعت 2 هست اب و.برق نیومده تازه شروع شد از بالاشهر اهواز در حال وصل شدنه ساعت 10 کجا ساعت 2 کجا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
اینشالله خدا بهشون صبر بده اگه یک ذره وجدان در وجودتون هست اینو نشر بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
ای خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
انشالله مشکل هر چه زود تر برطرف بشه
Germany
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
فقط تفت خوزستان وصله باقی قطع