بهمنش امسال برای فیلم «تابستان داغ» سیمرغ بهترین فیلمبرداری را به خانه برد.

هومن بهمنش فیلمبردار «تابستان داغ» برنده سیمرغ بلورین سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این فیلم اظهار داشت: اولین موردی که با نگاه کردن به فیلم به  نظرم می‌آید، این است که فیلم ما یک فیلم سر راست و قصه‌گو است. این در جذب تماشاگر تاثیر می‌گذارد و قاعدتا داوران هم مثل تماشاگرها در ابتدای امر با قصه فیلم ارتباط برقرار کردند.
 
وی افزود: قطعا اعتقاد دارم که فیلم ما بدون نقص نیست؛ ولی سعی کردیم با استفاده از تجربیات گذشته گروهی را جمع کنیم که حرف هم را خوب بفهمند و بتوانند آجرهای یک اثر هنری را به خوبی و درستی در کنار یکدیگر قرار بدهند.
 
این تصویربردار تصریح کرد: بیشترین چیزی که در فیلم «تابستان داغ» برای من اهمیت دارد، انتخاب درست تک تک عوامل در حرفه‌های مختلف است. به نظرم این جمع توانستند با هم حرفی را که می‌خواستند، بیان کنند.
 
بهمنش ادامه داد: در خصوص فیلمبرداری هم سعی کردم، چون قصه‌هایی مثل «تابستان داغ» به شکل تماتیکی تلخ هستند، برخلاف کارهای دیگر با رنگ کار کنم. لزوما اعتقاد داشتیم که یک اتفاق بد می‌تواند در بستر یک فضای گرم هم رخ بدهد، فقط باید بدانیم که به چه شکل از جنبه‌های تماتیک آن استفاده کنیم.
 
وی گفت: ما سعی کردیم تا جایی که ممکن است، زهر تلخ داستان را بگیریم و گرنه داستان «تابستان داغ» به سادگی می‌توانست فیلمی بشود که بیننده را به صورت عجیب و غریبی تکان بدهد و او را شوکه کند.
 
بهمنش خاطرنشان کرد: ما با تصمیم خودمان سراغ این شیوه روایت نرفتیم و بیشتر به این فکر کردیم که آن موقعیت را به بیننده گوشزد کنیم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار