همدان؛

کمبود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمبود 1000 تخت بیمارستانی در استان همدان خبر داد.

کمبود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب الله موسوی بهار با اشاره به کمبود 1000 تخت بیمارستانی در استان گفت: بیمارستان اکباتان با 220 تخت، نهاوند با 162 تخت، تویسرکان بت 164 تخت، بهار با 84 تخت، اسدآباد با 64 تخت و سوختگی با 42 تخت می تواند کمبود تخت های بیمارستانی را جبران کنند.

وی با بیان اینه با افتتاح شش بیمارستان استان 740 تخت به تخت های بیمارستانی اضافه خواهد شد گفت: اگر بیمارستان شهید بهشتی همدان تخلیه شود عملا 220 تخت بیمارستان اکباتان حذف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: ساختمان بیمارستان 96 تختخوابی روانپزشکی در ملایر نیز در دستور کار قرار گرفته است و همچنین مرکز همراه‌سرا در بیمارستان بعثت توسط خیران حوزه سلامت ساخته می‌شود.

وی از راه اندازی سلامتکده طب سنتی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان همدان خبرداد و افزود: مرکز طب سنتی با دارا بودن یک رشته تخصصی در این زمینه در حال راه اندازی است.

وی افزود: درمانگاه قدیمی اعتمادیه از موقوفات واقف خیراندیش بهاالملک براساس توافق با دانشگاه علوم پزشکی همدان به سلامتکده طب سنتی تبدیل می‌شود و سه متخصص به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به کارانه پزشکان و پرستاران تصریح کرد: بر طبق سامانه قاصدک دریافتی کارانه پرستاران تمام وقت و غیرتمام وقت سه میلیون و 600 هزار تومان، پزشک عمومی 6 میلیون و 900 هزار تومان معادل دو برابر پرستاران و پزشک متخصص و فوق تخصص 17 میلیون و 300 هزار تومان بیش از پنج برابر پرستاران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به اینکه دانشگاه از سازمان های بیمه گر مطالبه دارد، اظهار داشت: این در حالیست که کارانه پزشکان تا بهمن ماه سال گذشته و کارانه پرسنل و پرستاران تا تیرماه امسال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شش بیمارستان نهاوند، اکباتان، تویسرکان، بهار، قائم اسدآباد و سوختگی در حال ساخت و آماده بهره برداری هستند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.