مراسم جشن داوطلبان سلامت شهرستان ملایر برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن داوطلبان سلامت در ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر، 453 داوطلب سلامت در حال فعالیت در حوزه سلامت هستند و ارائه بسیاری از خدمات بهداشتی مدیون وجود آنان است.

محسن ترکاشوند افزود: حوزه سلامت چیزی نیست که یک نهاد دولتی بتواند متولی آن باشد و سلامت مردم را تضمین کند، به طوری که کارمندان وزارت بهداشت تنها میتوانند 20 تا 25 درصد سلامت مردم را تأمین کنند و درصد زیادی از سلامت مردم مربوط به خود مردم است که داوطلبان سلامت میتوانند با آموزش‏‌هایی که می‌‏بینند در تأمین سلامت آنان دخالت کنند و ایفاکننده نقش مهمی باشند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان هم با قدردانی از زحمات داوطلبان سلامت، اظهار کرد: ایده استفاده از داوطلبان سلامت در سال 1373 در وزارت بهداشت شکل گرفت.

نیکو امجدی افزود: از 453 نفر داوطلب سلامت که در شهرستان ملایر مشغول خدمت‏رسانی هستند تعداد 101 از آنان در مناطق روستایی فعالیت می‌‏کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان سلامت می‌‏توانند در تأمین سلامت مردم نقش مهمی داشته باشند، از داوطلبان سلامت در شناسایی بیماران مبتلا به سل و هپاتیت قدردانی کرد.

در این مراسم از تعدادی از داوطلبان سلامت و مربیان آنها با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.