مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تقویت تعامل بین نسل ها از سوی نخبگان و مدیران فرهنگی و عوامل دست اندرکار مسائل فرهنگی مانع از گسست فرهنگی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدپور در آیین معرفی نفرات برتر جشنواره شعر طلیعه فجر در تبریز افزود: در این صورت این افراد در راستای تثبیت هویت و الگوسازی برای جوانان موفق خواهند بود.
وی اظهار کرد: وقتی در جامعه ای گسست فرهنگی بوجود بیاید یعنی آموزه ها و دستاوردهای فرهنگی یک ملت که باید نسل به نسل منتقل شود، منقطع شود، جامعه رو به انحطاط می رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: زمانی که نسل جوان نسبت به تاریخ و تمدن خویش ناآگاه و به مسائل اطراف خود بی اطلاع باشد و از شخصیت های افتخار آفرین و فرهنگ و تمدن خویش فاصله بگیرد، دشمن به هدف خود می رسد و آینده کشور را به دست می گیرد.
محمدپور ادامه داد: نسل جوان باید بداند که گذشتگان این مرز و بوم چه تلاش ها کرده و چه افتخاراتی را آفریده اند و این افتخارات را چراغ راهی برای رسیدن به قله های افتخار قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه دهه فجر رویدادی عظیم در تاریخ ملت ایران است، گفت: این ایام یادآور وحدت و اقتدار ملت ایران است که با تکیه بر سه اصل ایمان به خدا، وحدت کلمه و رهبری هوشمندانه امام(ره) این انقلاب را به ثمر رساندند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حق تعیین سرنوشت و مشارکت مردم در اداره کشور را از جمله ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
محمدپور ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را برای ما به دنبال داشت که از مهمترین دستاوردهای آن، ارتقای بینش دینی جامعه جهانی است.
وی با اشاره به صبغه ی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی (ره)، در کنار پیام سیاسی بازتاب دهنده تفکری بود و آن، بعد فرهنگی حرکت انقلابی مردم ایران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شعر انقلاب را دارای جایگاهی ویژه برشمرد و گفت: رویکرد شعر معاصر و شعر انقلاب زمینه ساز تبیین واقعیت ها در قالب تاثیرگذار کلام است.
محمدپور با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از دو پیشکسوت حوزه ی شعر معاصر استان، همزمان با این جشنواره افزود: تکریم بزرگان عرصه های مختلف فرهنگ و هنری موجب ایجاد ارتباط میان نسل جدید و نسل های پیشین است.
در این آیین، در بخش شعر انقلاب بلال کمالی و شکرانه عالم، در بخش شعر آزاد سهیلا باقریان و فاطمه ستارجمشیدی و در بخش شعر مدافعان حرم، داور زمان خانی و وجیهه اقبالی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
همچنین در این آیین از عشرت جبارزاده و محمد محمدلو، دو تن از شعرای پیشکسوت استان، تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.