مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در شیراز گفت: بیش از نیمی از جمعیت ایران دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا عبداللهی ظهر مدیرکل دفتر تغذیه وزارت بهداشت در شیراز گفت: امروزه در کشور روند بیماری اضافه وزن و دیابت به عنوان یک بیماری غیرواگیر در حال افزایش است.

وی بیان کرد: بسته‎های خدماتی برای افراد در نظر گرفته شده تا با جذب هزار کارشناس تغذیه از طریق شبکه‎های بهداشت این بیماری کنترل شود.

عبداللهی افزود: قند و شکر، انواع شیرینی، شکلات، نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی حاوی قند افزوده، شیرهای طعم‌دار و شیرکاکائو از مهم‌ترین منابع مصرف مواد قندی هستند که ضرروی است افراد نسبت به این امر آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف قند و نمک خانوارهای ایرانی بیش از حد استاندارد است، ادامه داد: باید قند و شکر مصرفی در برنامه غذایی روزانه کمتر از 6 قاشق چایخوری باشد.
 
عبداللهی خاطر نشان کرد: از اولویت‎های اساسی دفتر بهبود تغذیه کاهش مصرف قند، نمک و چربی است که در این ارتباط برنامه‎های آموزشی شامل فرهنگ‎سازی و اطلاع‎رسانی اجرا شده و با استفاده از کارشناسان تغذیه سند ملی مبارزه با بیماری‎های غیرواگیر اجرا می‎شود.

وی بیان کرد: میزان مصرف سبزی، میوه، لبنیات و شیر در بین ایرانیان بسیار کمتر از حد مورد نیاز و بر عکس مصرف روغن و شکر بالاتر از حد مجاز است.

عبداللهی گفت: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی هر فرد در طول روز باید پنچ واحد میوه یا سبزی استفاده کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف از تغذیه سالم این است که سیری سلولی اتقاق بیفتد در صورتی که سیری ظاهری و مصرف کالری بیش از حد به چاقی و اضافه وزن منجر می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار