ضریب نفوذ بیمه در استان 3/2 درصد است که از این نظر در کشور رتبه هشتم قرار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن‌علی طالعی مدیر کل بیمه ایران در یزد گفت: در حال حاضر 23 شرکت بیمه‌ای در استان فعالیت دارند و تنها بیمه ایران دولتی است که این شرکت‌ها در سال گذشته، 275 میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه حق بیمه سرانه در یزد سه میلیون و 900 هزار ریال است و از این نظر در جایگاه دوم کشور قرار داریم افزود: سهم بیمه زندگی در استان نیز بیش از 13 درصد است.

وی تعداد شعبه‌های بیمه در استان را 25 شعبه و تعداد نمایندگی‌های آن را 749 واحد بیان کرد و گفت: 17 درصد دفاتر بیمه‌ای استان متعلق به بیمه ایران است؛ درحالیکه 40 درصد از مبالغ حق بیمه توسط این نوع بیمه تولید می‌شود.

طالعی گفت: شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان‌های اردکان، بافق، تفت و میبد دارای شعبه است و در سایر شهرستان‌ها نیز به صورت دفتر نمایندگی خدمات لازم را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت در 9 ماهه امسال نسبت به صدور 305 هزار بیمه نامه با 147 میلیارد تومان حق بیمه اقدام نموده است.

وی پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران از جمله چند واحد بزرگ صنعتی و تولیدی را از دیگر فعالیت‌های بیمه ایران در استان  برشمرد و اظهار کرد: در برخی موارد پرداخت خسارت به شخص ثالت تا شش برابر دیه کامل پرداخت شده  است.

وی با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت در یزد حداقل سه برابر کشوری است گفت: به لحاظ مبلغ 45 درصد خسارت‌ها مربوط به راکب موتورسیکلت و ترک‌نشین آن و 25 درصد مربوط به سرنشنیان خوروهای مقصر حادثه است.

مدیر کل بیمه ایران در استان یزد، عمده حوادث رانندگی در جاده‌های استان را واژگونی خودرو بیان کرد و تصریح کرد: حدود 21 درصد خسارت دیده‌ها عابران پیاده که اغلب مسن و کودک هستند تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر رقابت سالم و حرفه‌ای میان شرکت‌های بیمه‌ای، عرضه اطمینان و آرامش در جامعه را اصلی‌ترین ماموریت شرکت‌های بیمه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه با رعایت اصول حرفه‌ای در حوزه خدمات به بیمه‌گذاران رقابت سالم داشته باشند تا بتوانند هدف و ماموریت خود را بهتر دنبال کنند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.