نخستین کلینیک تخصصی پزشک خانواده در کشور روز یکشنبه در محل بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر گروه پزشکی اجتماعی و خانواده دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در کلینیک تخصصی پزشک خانواده علاوه بر ارائه خدمات مربوط به برنامه پزشک خانواده، آموزش های تخصصی لازم به متخصصان گروه پزشک خانواده ارائه می شود.

دکتر احمد رضا زمانی افزود: با آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در کلانشهر اصفهان از آبان امسال ما نیاز به نیروهای متخصص و آموزش دیده در این زمینه بودیم به همین دلیل طرح ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی پزشک خانواده در اولویت برنامه های توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در این کلینیک، پزشکان عمومی و سایر متخصصان درگیر با طرح پزشک خانواده مانند کارشناسان روان شناسی، ورزشی و تغذیه آموزش های لازم را برای اجرای هر چه بهتر طرح پزشک خانواده می بینند.

زمانی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده برای هر خانواده، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود، افزود: تفاوت این طرح با سایر طرح ها در این است که خدمات پزشک خانواده استمرار دارد و خانواده بطور مداوم با کارشناسان سلامت و بهداشت در ارتباط است.

زمانی درباره سلامتکده طب سنتی نیز گفت: در این مرکز خدمات طب سنتی بصورت علمی و آموزشی برای پزشکان و دیگر نیروهای فعال در بخش طب سنتی، ارائه می شود.
طرح پزشک خانواده از آبان امسال در کلانشهر اصفهان با هدف پوشش 2 میلیون نفر جمعیت آغاز شد.

در این طرح، خدماتی شامل مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر، خدمات بهداشت محیط حرفه ای در قالب بسته سلامت به مردم ارائه می شود و برای کلیه مراجعان و جمعیت تحت پوشش، ویزیت اولیه صورت گرفته و پرونده سلامت تشکیل می شود که هر دو بصورت رایگان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.