مدیر بنیاد مسکن شهرستان خلخال از اختصاص بیش از 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به روستاهای شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد حاتمی افزود: به تعداد 65 خانوار 3 میلیارد و 770 میلیونریال تسهیلات بلاعوض از طریق حساب 100 و اعتبارات محرومان به روستاهای خلخال اختصاص داده شده است که 43 نفر آنها از روستای ترازوج بوده تا در راستای رفع محرومیت در این روستا و اجرای پروژه های بنیاد مسکن هزینه شود.

وی افزود: تاکنوندر سطح شهرستان خلخال تعداد 6 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است و با اعطای تسهیلات به واحدهای کم‌دوام در روستاها تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خلخال با اشاره به افتتاح سه واحد مسکن مقاوم‌سازی شده خانواده دارای دو معلول در روستای علی‌آبادگفت: این واحدها با اعطای 180 میلیون ریال به صورت بلاعوض و با 150 میلیون ریال به هر واحد در قالب تسهیلات مقاوم‌سازی افتتاح و در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت و نیزدر این روستا تعداد 200 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

حاتمی در مورد بهره‌برداری از طرح هادی اندبیل بیان کرد: تاکنون اعتبار هزینه شده در روستای اندبیل حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است که از اعتبارات سالهای 93 و 94حدود 4 میلیارد ریال به طرح گردشگری این روستا اختصاص یافته و اجراشده واز محل اعتبارات دولتی،قیر رایگان ومشارکت دهیاری امسال2 هزارو 250 مترمکعب زیرسازی و 9 هزار مترمربع آسفالت شده و تعداد 248 واحد مسکونی از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده و 300 جلد سند روستایی به اهالی این روستا تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اجرای آسفالت در 9 روستای دیگر شهرستان از محل اعتبارات دولتی،مشارکت دهیاریها و قیر رایگان تصریح کرد: در این روستاها با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریالعملیاتی به حجم 70 هزار مترمربع آسفالت و 18 هزار مترمکعب زیرسازی اجرا شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.