شهردار کرمان گفت: رویکرد شهرداری در افق 1044، تبدیل شهر کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی بابایی شهردار کرمان افزود: تمام اقدامات در بافت قدیم از جمله بازسازی مدرسه‌ی حیاتی و تبدیل آن به موزه، بازسازی بازار، مرمت حمام باغ‌لـله بعد از 40 سال، مرمت مقبره‌ی خواجه‌اتابک، اجرای طرح شش‌دروازه‌ی میدان شهدا، تعیین محور گردشگری شهر کرمان و بازگشایی معبر گلبازخان، در راستای افقی است که در شهرداری کرمان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده، تعداد گردشگرانی که به کرمان آمده‌اند، در شش‌ماهه‌ی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش داشته است.

بابایی خاطر نشان کرد: برای توسعه و آبادانی شهر کرمان، به‌ویژه بافت تاریخی و محور گردشگری تلاش کنیم.

وی تعویض تابلوهای راهنما در شهر و معرفی بناهای تاریخی با استفاده از تابلوهای راهنما را مهم دانست و تصریح کرد: تابلوهای راهنما باید به‌گونه‌ای باشد که گردشگران به‌راحتی به سمت بناهای تاریخی هدایت شوند.

شهردار کرمان برخی بناهای تاریخی کرمان را ارزشمندتر از خیلی استان‌های دیگر دانست و از مرمت تعدادی از این بناها توسط شهرداری خبر داد.

بابایی شهرداری را پیشانی شهر دانست و گفت: عملکرد شهرداری در زیبا بودن شهر اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، باید تلاش کنیم با هم‌افزایی و کمک مدیران استان و سایر دستگاه‌ها، شهر را برای ایام نوروز آماده کنیم.

بابایی افزود: اگرچه درگیر مشکلات مالی هستیم، اما باید سعی کنیم از مهمانان نوروزی به شایستگی پذیرایی کنیم.

وی از ساخت 240 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر خبر داد و یادآورشد: در تلاش هستیم با این اقدام، سرانه‌ی بهداشتی شهر را افزایش دهیم.

وی بر بهبود وضعیت پارکینگ‌های سطح شهر نیز تأکید کرد و افزود: همچنین کارکنان شهرداری باید در ایام نوروز با لباس فرم در بخش‌های مختلف شهر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار