600 گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی رفسنجان بازدید کردند.

بازدید 600 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری رفسنجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حسن حسینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: بیش از 600 گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و آثار و بناهای تاریخی شهرستان رفسنجان  بازدید کردند.

 وی افزود: این افراد بیشتر از آثار طبیعی و تاریخی از جمله دره راگه، تپه‌های شنی ماسه‌ای در منطقه نوق، بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقاعلی)، موزه مردم شناسی و موزه ریاست جمهوری بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی، فرانسه، سوئیس، آلمان، انگلیس، تایلند و سایر کشورهای جهان بودند، افزود: این گردشگران برای دیدن آثار گردشگری به رفسنجان سفر کرده اند.

حسینی افزود:  امسال بیش از 300 گردشگر خارجی از دره راگه و بیش از 200 گردشگر خارجی از خانه حاج آقا علی بازدید کردند و تعدادی نیز همزمان با به ثبت ملی رسیدن پسته به نام رفسنجان در مهرماه امسال، از برداشت این محصول در باغات پسته بازدید کردند و با نحوه برداشت این محصول ارزآور آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: خانه حاج آقا علی رفسنجان با بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار در دست تعمیر است و در نوروز امسال به بهره برداری می رسد که با اتمام مرمت آن امید می رود بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این اثر تاریخی و باستانی با قدمت بیش از 200 سال با رشد چشمگیری مواجه باشد.

حسینی با اشاره به اینکه در نوروز امسال بیش از 52 هزار گردشگر داخلی از جاذبه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند تصریح کرد: بیش از 200 هزار گردشگر داخلی در طول سال جاری به قصد بازدید از این آثار به رفسنجان سفر کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار