هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت کشاورزی با تشکیل ستادی عملیات مهار ریزگردها را در خوزستان آغاز کرده است

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در سازمان جهاد کشاورزی استان ستادی تشکیل شده و عملیات مهار ریزگردها را در خوزستان آغاز کرده است.

//
فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه استانداری خوزستان به منظور رفع بحران ریزگردها اظهار داشت: متاسفانه وجود ریزگردها و عدم شست‌وشوی کامل پست‌های برق در ایستگاه شمال غرب اهواز طی روزهای گذشته باعث قطعی برق در شهرهای حمیدیه، دشت آزادگان،‌ سوسنگرد، اهواز و ... شد.

وی ادامه داد: ‌خوشبختانه مسئولان از طریق منابع تأمین کننده نیرو توانستند عملیات بارگذاری را انجام دهند و برق مورد نیاز شهرهای خاموش شده را از خطوط دیگر تأمین کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تمهیدات دولت به منظور رفع بحران ریزگردها خاطرنشان کرد: به دنبال سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان موضوع مهار ریزگردها مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی هم در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کردند، در نهایت مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی بر حسب وظایف ذاتی خود به عنوان دستگاه متولی، مسئولیت رسیدگی به این مهم را عهده‌دار شود.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت اجرا، مطالعه و نظارت بر بحران ریزگردها را بر عهده گرفته همچنین این وزارتخانه در مجموعه‌ای از واحدهای مختلف خود از جمله مدیریت جنگل‌کاری، منابع طبیعی و واحدهای مرتبط ستادی تشکیل داده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: در سازمان جهاد کشاورزی استان هم ستادی تشکیل شده و عملیات مهار ریزگردها را در خوزستان آغاز کرده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای مهار بحران ریزگردها گفت: با سفر معاون اول رئیس جمهور تصمیم تخصیص اعتبار به این موضوع از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس ردیف و اعتباری در بودجه سال 96 و برنامه ششم گنجانده شده اما هنوز سقف این اعتبار به استان ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار