وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تحریم ابزار بسیار مهمی در وزارت خزانه داری است و ما از آن به صورت مناسب استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان، استیون منوچین در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: خرسندم که در نخستین روز در این سمت در اینجا هستم.
 
دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری دیروز تارک اِل آیسامی تبعه ونزوئلایی را براساس قانون کینگ پین (قانون موسوم به کینگ پین مصوب سال 1999 است و بر اساس آن دولت آمریکا موظف به شناسایی و مسدود کردن داراییهای قاچاقچیان بینالمللی مواد مخدر شده است) در فهرست قاچاقچی مواد مخدر قرار داده است، زیرا وی در قاچاق مواد مخدر در سطح بین المللی نقش مهمی ایفا کرده است.
 
سامارک خوزه لوپز بلو تبعه ونزوئلا و پیشکار آیسامی نیز در این فهرست قرار گرفته است. وی افزود: قرار دادن این افراد در فهرست پس از چند سال تحقیق درباره فعالیت های مجرمانه آیسامی صورت گرفته است و رئیس جمهور ترامپ از تلاش بسیار وزارت خزانه داری و وزارت کشور و شورای امنیت ملی و بسیاری از مجریان قانون در این زمینه تشکر کرده است.
 
منوچین گفت: پس از امضاء دستور اجرایی در هفته پیش برای شکستن کمر کارتل های جنایتکاران مواد مخدر، این اقدام نشان می دهد رئیس جمهور در مبارزه با مواد مخدر در آمریکا جدی است.
 
علاوه بر این وی می خواهد پیام روشنی به مردم ونزوئلا بدهد که آمریکا در کنار آنها است. خبرنگاری پرسید: جناب وزیر تحریم به وزارت خزانه داری مربوط می شود. آیا شما می توانید درباره طرح ها برای تحریم روسیه و حفظ تحریم های دوره اوباما علیه روسیه صحبت کنید؟ وزیر خزانه داری آمریکا گفت: برنامه فعلی تحریم های ما در حال اجرا است و باید بگویم تحریم ها ابزار مهمی است که ما درباره کشورهای مختلف به آن توجه می کنیم و این برنامه بسیار مهمی در وزارت خزانه داری است.
 
سیاست فعلی در جریان است. خبرنگاری پرسید: آیا تحریم های دیگری علیه ایران اعمال می شود و نظر شما درباره تحریم هایی که دیروز علیه معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردید،چیست؟
 
استیون منوچین بدون نام بردن از کشوری خاص گفت: این تلاش طولانی مدت بود و پیامد آن بسیار قابل توجه است. ما انتظار داریم دهها میلیون دلار مسدود شوند و این تحریم ها راه بسیار مهمی برای ما است تا پیامی بفرستیم مبنی بر این که ما فعالیت های غیرقانونی چه قاچاق مواد مخدر و چه تروریسم را برنمی تابیم.
 
خبرنگاری پرسید بجز تحریم ها شما بدنبال چه ابزارهای دیگری هستید؟ وزیر خزانه داری آمریکا گفت: من نمی توانم درباره همه ابزارها اظهار نظر کنم و فقط اجازه دهید تاکید کنم که تحریم ابزار بسیار مهمی در وزارت خزانه داری است و ما از آن به صورت مناسب استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار