سیزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان(فرآوری، بسته بندی، محصولات و خدمات) با برند INFEX ( international food exhibition عصر دیروز درمحل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این نمایشگاه به مدت چهار روز در مساحت 3 هزار و 700 متر مربع از فضای نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با حضور بیش از 105 شرکت و برند مطرح و صاحب نام از سراسر کشور، برندهایی از کشور کرواسی، نماینده انحصاری فروش برخی محصولات صنایع غذایی کشور ایتالیا در ایران و همکاری و حمایت مجموعه هایی چون اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان، اتاق ایران و چین، اتاق بازرگانی کشورهای اسلامی شامل 57 کشور زیر مجموعه، اتاق بازرگانی اصفهان، مؤسسه جهانی حلال و اتاق اکو برپا شده است.

همچنین در این نمایشگاه، نمایندگان و برندهای مطرح استان های اصفهان، تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی حضور یافته و تازه ترین خدمات و محصولات خود را در زمینه تولید و توزیع انواع مواد غذایی، خدمات فرآوری، بسته بندی، تجهیزات و ماشین آلات وابسته و خدمات جانبی ارائه می کنند.
در این دور از نمایشگاه، طراحان حوزه بسته بندی نیز نمونه آثار خود را به سازندگان و تولید کنندگان مواد غذایی عرضه می کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری پیش از افتتاح رسمی این نمایشگاه، گفت: گردش تجاری حلال در جهان ( با وجود حدود یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان) حدود دو هزار و 500 میلیون دلار در سال است.

امیر کشانی افزود: سهم کشور ما از این فضای بسیار بزرگ تجارت حلال 0.2 درصد بوده و این در حالیست ما از جمله معدود کشورهایی هستیم که تمام تولیدات آن از مواد غذایی تا صنعت گردشگری بطور کامل حلال است.

وی اظهار کرد: کشور ما اگر بتواند حتی پنج درصد بازار جهانی حلال را به خود اختصاص دهد این تجارت می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد تک محصولی نفت باشد.
کشانی گفت: با توجه به اینکه سهم دامی بازار حلال در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی افزایش یافته، کشور ما می تواند با استفاده از این فرصت و توجه ویژه به تولید، بسته بندی و صادرات حلال، جایگاه خوبی در این بازار بزرگ جهانی پیدا کند.

در این نشست نمایندگانی از اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق حضور داشتند و ضمن بیان استقبال ویژه و زیاد این منطقه از صادرات حلال ایران به تبیین برنامه های اقلیم کردستان عراق برای افزایش مراودات اقتصادی و تجاری با ایران پرداختند.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در اصفهان تا 30 بهمن سال جاری برپاست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار