یک استاد دانشگاه گفت: با بررسی عمیق دیدگاه اسلام نسبت به حفظ حقوق زنان به خوبی می توان قوانین مترقی و نوینی را در ارتباط با حقوق زنان تدوین و در جامعه تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدیان استاد رشته حقوق زنان در نشست خبری با عنوان حقوق زنان که دیروز در دانشگاه عدالت برگزارشد، گفت: واقعیت این است که مسأله حقوق زن با حقوق اصناف و اقشار دیگر جامعه فرق می‌کند، چرا که حقوق هر صنف از اصناف مربوط به همان صنف و قشر خاص است ولی حقوق زن به کل جامعه مربوط می‌شود. 

وی ادامه داد: حقوق زن یکی از مسائل کلی جامعه است که مورد احترام اسلام می‌باشد و باید کل جامعه فکری و فرهنگی ما و مخصوصاً حوزه‌ها وارد این مقوله شوند. 

این استاد دانشگاه افزود: سهم زن و مرد در تکوین جامعه انسانی هم از نظر فلسفی و براساس بینش اسلام و هم از نظر تکوین یکسان است و سهم این دو قشر به یک اندازه است که هیچکدام از این دو جنس نمی‌توانند بدون دیگری جامعه را تشکیل دهند و حتی نمی‌توانند زندگی را ادامه دهند.

حمیدیان تاکید کرد: بسیاری از مباحث مهم حقوقی و اجتماعی از جمله مباحث مربوط به حقوق زن و مرد باید به حقوق مرد هم توجه شود  کمتر مود توجه واقع شده است. در دانشگاههای ما نیز به علل دیگری به این مباحث کمتر پرداخته شده است. 

وی تصریح کرد: زن حق رأی دادن دارد، حق انتخاب دارد، حق قضاوت دارد که معمولاً در مباحث حقوقی، موضوع باید جنبه علمی، فنی، حقوقی و فقهی خود را بگیرد. در بحث حقوق زن، تنها مسأله جایگاه مرد و زن مطرح نیست، بلکه عوامل دیگری نیز در این حقوق مؤثر است، در تنظیم حقوق عوامل زیادی مؤثر و دخیل هستند. شارع مقدس ما در تنظیم حقوق زن و مرد همه جنبه‌ها را ملاحظه کرده است.

این استاد دانشگاه یادآورشد: ما باید در مورد کار زن، موضوع را به رکن لیاقت و توان برگردانیم،  این مدیریت توان خاصی را طلب می‌کند و آدمی باید باشد که بتوان تمام مسائل را با او درمیان گذاشت، پس بنابراین عفت زن با آن تناسب ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.