معاون اجرايی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها سبب افزایش کیفیت و کمیّت خدمات آموزشی و استاندارد سازی آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اميراحمد اخوان معاون اجرايی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سمینار سراسری ارزیابی صلاحیت بالینی که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به بحث اعتبار بخشی بیمارستان آموزشی اظهار داشت: اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی با ابلاغیه وزارت بهداشت با هدف ارتقای سطح کیفیت خدمات آموزشی انجام می‌شود و در این طرح مولفه‌های مختلف بیمارستان بررسی و بر اساس آن اعتباری برای مراکز آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت هر موسسه‌ای بدون اعتباربخشی زیر سوال می‌رود که برخی از استاندارد‌ها بر اساس سنجه‌های موجود تعیین می‌شود.

معاون اجرايی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا به امروز برخی از موسسات اعتبار بخشی شده‌اند و این امر در راستای حمایت از شرکت‌های داخلی و تولیدات کشور در زمینه‌های سمیلاتور و مانکن‌های آموزش پزشکی است که کمک بزرگی به دانشجویان پزشکی، پرستاران و حتی داوطلبان هلال احمر است.

وی عنوان کرد: اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی می‌تواند کمک بزرگی در جهت تأمین هزینه‌های مختلف بیمارستان‌ها کند و این اعتبار تا حدودی حقوق و کار‌انه پزشکان و کارمندان را جوابگو باشد.

اخوان گفت: طرح اعتباربخشی سبب ایجاد رقابتی سالم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزشی در سراسر کشور برای کسب بودجه بیشتر به بیمارستان‌های خود می‌شود و این امر می‌تواند کیفیت و کمیّت خدمات آموزشی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار