اصفهان؛

اهمیت و کارکرد تاریخ شفاهی در دوره معاصر بررسی می شود

برنامه "اهمیت و کارکرد تاریخ شفاهی در دوره معاصر" روز شنبه 30 بهمن ماه از سوی موزه عصارخانه شاهی در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، تاریخ شفاهی یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است که به شرح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی بر اساس دیدگاه‌ها، شنیده‌ها و عملکرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها می‌پردازد.

این شیوه پژوهش به لحاظ جامعه‌شناسی بسیار اهمیت دارد، چرا که در عصری که شکل‌های نوین رسانه‌ها نظیر دورنگار (فاکس) و پست الکترونیک به سرعت جایگزین نامه‌ها، خاطرات روزانه و دیگر مدارک سنتی می‌شود، تاریخ شفاهی سند جاودانه‌ای ایجاد می‌کند.
این یک واقعیت بدیهی است که تاریخ را قدرتمندان می‌نویسند و در مورد آن‌ها نوشته می‌شود؛ اما تاریخ شفاهی در پی تصحیح آن است و این به معنای مردمی‌کردن تاریخ‌نگاری بوده لذا این برنامه سعی در شناساندن اهمیت این شیوه پژوهش و کارکردهای موثر آن و

همچنین آموزش های کاربردی جهت انجام آن توسط عموم علاقه مندان را دارد.
موزه عصارخانه شاهی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه اصفهان در همین راستا با برگزاری "اهمیت و کارکرد تاریخ شفاهی در دوره معاصر" با حضور دکتر مهدی ابوالحسنی ترقی و دکتر مولود ستوده میزبان اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقه مندان به حوزه تاریخ در دوره معاصر خواهد بود.
علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز شنبه 30 بهمن ماه از ساعت 16 به سالن همایش های کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.